Marketing Meetup 2016 Notlarım

Merhabalar,

Daha öncede çeşitli bu tarz etkinliklere gitmiş biri olarak, İskoçya’dan gelir gelmez Eventbrite aracılığıyla Doğuş Üniversitesi’nin düzenlediği 30 Nisan’da katıldığım Marketing Meetup 2016’daki notlarımı özetledim. Saat 15:00’den itibaren özel nedenlerden ötürü üzülerek ayrılmak zorunda kaldım.

Even Brite’dan sonra asıl Marketing Meetup 2016’ya gitme istediğim hazırladıkları güzel videodan dolayıdır.

Sizlerle o videoyu paylaşıyorum.

“Bu sene mobilin yılı olacak!” klişesinden bizi kurtaran bir etkinlikti.

Uzun uzun notlarım var tabii ki her şeyi paylaşmayacağım hi hi hi:)

İlk konuşmacı Neden Bir Dünya Markamız Yok? başlığıyla Marka Danışmanı, Markam Kurucusu Güven Borça oldu.

Brand Finance Global 500’ü paylaştı bizlere. Çuvalladık! bunu kabul etmediğimizi ve söylemediğimizden bahsetti. Kendi çuvalladığı işlerden bahsetti. Herkes genelde yaptığı başarılı işlerden bahseder fakat Güven Borca nasıl hatalar yaptığını anlattı.

Güven Borca’nın Dünya Markası Adayları

  1. THY
  2. Efes
  3. Beko
  4. Bim
  5. LC Waikiki
  6. Simit Sarayı
  7. Çilek
  8. Mavi
  9. Koton
  10. Pegasus

Türklerin genellikle show peşinde olduğundan hacme yönelik oynanması gerektiğine vurgu yaptı.

LC Waikiki’nin Ceo’su Vahap Küçük’ten bir Bambu örneği hikayesi paylaştı. Sizler için buldum hemen bu hikayeyi.

Küçük’ün LC Waikiki’nin bugünlere gelmesinde anlattığı bir ufak hikaye aslında tüm işi özetliyor. Bambu ağacının hikayesi… Uzakdoğu’da yetişen bambunun uzun bir süreçte hayata tutunduğunu anlatıyor ve “Ağacın tohumu ekilir, ilk yıl gübresi, suyu verilir, çapası yapılır. Fakat bitki filiz vermez. Çiftçi aynı işlemleri ikinci yıl yine yapar. Üçüncü ve sonraki yıl da böyle devam eder. Beşinci yılda bambu ağacı filiz verir. Filiz verdikten sonraki 40 gün içerisinde ise tam 26 metre olur. Şimdi bu bambu ağacı 40 günde mi 26 metre büyüdü? Hayır, o beş yıllık süre zarfında toprak altında kök saldı, beslendi, gelişti, büyüdü ve topraktan çıkıp 26 metre oldu. İş hayatı da böyledir. Gerekli bilgi altyapısına sahip olduktan sonra sabır, azim ve kararlılıkla filizlenip, engin tecrübeyle zirveye giden yolda adım adım ilerlemek mümkün” diyor.

Kaynak: http://bit.ly/1Y8bXQM

Beklememizi gözlememizi istediği markalar:

Doyado Mantı Börek zinciri, Çayola , Çotanak


Garanti Bankası’ndan Şubesiz Bankacılık Birim Müdürü Deniz Güven  Banka şubeme yaptığım uzun ve romantik yürüyüşler adında ilginç bir konu başlığı ile deneyimlerini anlattı.

Müşterinin değişiminden bahsetti. Gerçekten şaşırdığım müşteri deneyimini gördüm.

Günde 22 uygulamayı kullandığını söyledi. Açıkcası günde ben kaç uygulama kullanıyorum diye düşündüğümde bu sayı gerçekten daha az.

Yaptıkları:

  1. Çalışma metodolojimizi değiştiriyoruz.
  2. Baştan uca dijital ürünler
  3. Açık platformlar, conversational servisler

Özellikle Garanti’nin başarılı bulduğum çalışmalarından bir tanesinden bahsetti. Şirketlerin teknolojiyi desteklemeleri bunun üzerine kar odaksız çalışmalar yapmaları çok güzel bir şey. Garanti Bankası her ne kadar bana kredi kartı vermese de benim sevdiğim markalardan.

Güncelleme: Bu yazıdan sonra ertesi gün Garanti Bankası aradı beni 🙂 Sosyal medyadaki paylaşımım etkili olmuş olacak ki 🙂 Kendilerine teşekkür ettim.

Garanti Partners: Fin Tech Hızlandırma Programı, Garanti Hackation, Açık Platform.


Dijital Çağda Hayatta Kalma Sanatı başlığı ile Pazarlama Profesyoneli, Köşe Yazarı, Blogger Hakan Akben’i tanıma fırsatım oldu.

Bireysel kurumsallaşmanın döneminin başladığından bahsetti. Bu cümleye yüzde yüz katılıyorum. Gelişen teknolojilerden bahsetti.  The Future of Life Institute (Yaşamın Geleceği Enstitüsü) açık mektubundan bahsetti.  Bu konuyla ilgili bilgiyi bu kaynaktan öğrenebilirsiniz. (http://bit.ly/1Y8kcw8)

Endüstri 4.0 Dönemi’den bahsetti. Bilgiyle üretim yapma zamanı.

Su uyur, Hacker uyumaz!

http://map.norsecorp.com/

Norse.jpg

Bu siteden şuanda hackleme ataklarının olduğu bir harita görüyorsunuz. Oldukça ilginç heyecanlı geliyor bana. Aslında bir anlamda korkutucu bir durum.

İlk dijital silah: Stuxnet

Ayrıntılı bilgi için bir kaynak: http://bit.ly/1ruN8UN

Hakan Akben, bize şimdiden öngörülen web’in gelecek teknolojilerin karanlık tarafını da yansıttı.

yenizengin.com‘dan da Hakan Akben’in yazılarını takip edebilirsiniz.

Cici Web, Deep Web ve Dark Web’den söz etti.

Bizlerin Web’in %4’ünü bildiğimizi söyledi.

Nesnelerin internetinden bahsetti.

İngiltere’deki güvenlik kameralarının sayısına bakıldığında 1 kişiye %11 güvenlik kamerası düştüğünden bahsetti.

Hala internet erişiminin istenilen seviyeye ulaşmadığından. Dünya nüfusunun sadece %46’sı internete erişebiliyor. Özellikle şirketlerin bu konuda yaptıkları çalışmalardan bahsetti. Balon İnternet – Google, Facebook’un çalışmalarından..

İnternet ve bağlantı ekonomisini anlayan kurumların ve bireylerin sırtının yere gelmeyeceğini söyledi.

Kendisini mentionlayarak bir tweet atmıştım.


Teknolojik Sunucusu, Haberturk TV & Yayın Koordinatörü, Fintechtime – Cem Sümbül, Dijital Pazarlama Danışmanı, Blogger – Hakan Başusta  ve Pazarlama Profesyoneli, Köşe Yazarı, Blogger – Hakan Akben ile bir panel gerçekleşti.

YENİ DÜNYA ÜZERİNE YENİ DÜŞÜNCELER

Harvard Business makalesinden bahsetti. Konu : Kendi sevdiğimiz işleri bulmak, o işlerden kendi hayatımızı idame ettirecek kadar para kazanmaya başlamak, Para kazanmayı da her şeyi bi anda çöpe atıp yeni bir kariyere başlamak değil. (bu makaleyi Hasan Başusta’dan alınacaktı) buraya not düşüyorum:) Yayınlayacağım yakında.

Güncelleme : Hasan Bey ile iletişime geçtim. Buyrun o makale ve konu üzerine Hasan Bey’in yazısı.

http://www.hasanbasusta.com/aklimdakiler/hayat-uzerine-kisa-dusunceler-266.html

Spotlight Filminden bahsetti.


Dijital Değişimin Ayak Sesleri – Serra Yılmaz – Kurumsal Pazarlama Bölüm Müdürü, Samsung Türkiye

Giyilebilir teknolojilerden, dijitalleşen kurumlardan.

Özellikle organizasyonel değişimlerden bilgi işlem ve pazarlama departmanlarının daha yakın çalıştıklarından bahsetti.

CDO (Chief Digital Information Officer) öne çıktığından bahsetti.


Sadakat Programlarında Yeni Dönem Dijitalleşme başlığıyla Migros’tan Pazarlama İletişimi & CRM Direktörü Kına Demirel Beskinazı

Çok açık söyleyeceğim bana ilk başta itici ve soğuk geldi. Sanırım ön yargılı olmamak lazım. Sonra ne oldu dersiniz? Karşımda inanılmaz keyifli canlı samimi başarılı espritüel bir kadın gördüm.

20.5 milyon Türkiye’deki hane sayısı.

“Sadakat istiyorsan, kendine bir köpek al. ” Buradaki bağlantı :”Sürekli ilgi çekmek”.

Değişen tüketici ilgisinden bahsetti.

Örneğin yapılan araştırmada Tüketici Dikkat Seviyesi 2000 yılında 12 sn iken, 2015’te 8,25 sn düşmüş. Japon balığınki ise 9 sn. Yani tüketicinin dikkat seviyesi bir Japon Balığı’ndan daha düşük seviye 🙂 Yani bu demek oluyor ki artık tüketinin ilgisini, dikkatini çekebilmek daha zor.

Cebimizde cüzdanımızda taşıdğımız kaç tane sadakat kartı bulunuyor?

Şahsen kendime bakıyorum çoğunlukla yanımda taşımıyorum. Ne yapıyoruz? Alışveriş yaparken telefon numaramızı söylüyoruz. Hangi kartlarım var diye göz attım şimdi.

Migros Money Club, D&R (ki hiç bir şeye yaramadığını, D&R’ın bunu kullanamadığını düşünüyorum.) , Gratis, Watsons, Teknosa kartları var.

Amerika’daki bir tüketicinin sadakat kart sayısı 22.

Yine Tv’deki reklamlara bakıldığında diğer mecralara göre 1. sırada.  Daha sonra tablet uygulamaları geliyor.

3 tane maddeden bahsetti.

Artık Oyuncu, Dijikişi ve Parmakların Ucunda olduğundan bahsetti.

Dijikişi’den kasıt kişiselleştirme. Örnek: Coca Cola.

En çok güldüğüm kısım. Babamın da adı Haydar olduğu için sanırım:D

bakkaldan-kampanya-bu-misir-senin-icin-haydar-h1417371974

Migros’un Kişiselleştirme örneği olarak Tam Bana Göre’den bahsedildi.

Şahsen tam olarak anlamış değilim bunu. Kasiyerlerin önünde görüyorum Tam Bana Göre kaşesini.

Loreal’in appinden bahsetti. (Ben de denemeyi düşünüyorum). Ürünleri kullanarak makyaj yapıyoruz hi hihi 🙂 kadınlar olarak nasıl seviyoruz bu işleri.

ASICS Appinden bahsetti. Hani bana Nike’ın yaptığı app’e benzer sizin koşu sürenizi ölçen tarzda bir uygulama.

Perakende kartları bir an önce mobile taşınması gerekir.

Migros Sanal Market’in %40’ı mobil uygulama üzerinden satış yaptığını söyledi.

Yeni girişimlerden Hopi’den, Zubizu, Bonus Flash’dan bahsetti.

Yani diyor ki, bir uygulamada hizmet dışında müşteriyi bağlayıcı içeriklerle donatılmış bir uygulama olmanız gerekiyor.

En başarılı app olarak Starbucks örneği verdi.

Dijital Kupondan bahsetti.

Kim Kardashian app’inden bahsetti. Yılda 20 milyon dolar kazandığından. (Ne güzel di mi:) Akıllı kadın valla:) Bana göre popo değil yani mesele 🙂

Oyuncu meselesinden Oyun odaklı çalışmaların yapılması gerektiğinden bahsetti.

Oyunların özellikleri, eğlenceli, seviyeli, sürprizli.

Açma – Kazan Migros zarf uygulamasından bahsetti.

Salla – Kazan’dan.

Marketing Meetup 2016’da yer alan 2 tane kadın konuşmacı vardı. Ben de bunla ilgili olarak bir tweet attım.


NİŞANTAŞI MARKETİNG’İN SONU konuşmasıyla  Türkiye Pazarlama Müdürü, NIVEA Beiersdorf  – Mustafa Kabakçı yer aldı.

Gayet değişik bir bakış açısıyla güzel bir sunum hazırlamıştı.

Asıl nokta: Marka niçin insanların hayatında  yer alır ve marka neye inanır?

Güçlü Markalama, Nişantaşı Marketing, Ruhsuz Pazarlama’ya değindi.

Engagement Awareness’den bahsetti.

Thinking, Fast and Slow bestseller tavsiyesi verdi.

System 2, System 1’den bahsetti. Bu kavramı daha sonraki sunumlarda da duydum.

İçgörü ve Bilginin eşit olmadığından bahsetti. Muhteşem içgörü’nün çok önemli olduğundan bahsetti.


Tutum ve Davranışlar sunumuyla Akan Abdulla – Yönetici Ortak, Future Bright Group

İnanılmaz keyif aldığım bir sunumdu. Ve kendisini tanıma fırsatım oldu. Ama üzülerek özel nedenlerden dolayı saat 15:00’den sonra sunum yaparken ayrılmak zorunda kaldım.

Tüketicinin kelime ile değil imge ile düşündüğünü söyledi.

Otopilottan bahsetti. Otopilot beyinlerden.

Bir video izletti. Videonun tamamı aşağıda izlemek isteyenleriniz için.

Notlarımdan çıkardıklarım özetler bu kadar. Açıkcası not tutarken şifre gibi tutuyorum bazen etiketleme yapsam nasıl yaparım diye düşünerek tutuyorum. Elimden geldiğince notlarımı aktarmaya çalıştım. Bir sonraki yazı ne mi olacak? İtü Teknoloji Zirvesi var cumartesi günü gelmeyi unutmayın!

Marketing Meetup 2016 hakkında ayrıntılı bilgi için: marketingmeetup.org

Reklamlar

6 thoughts on “Marketing Meetup 2016 Notlarım

  1. Sinem Hanım merhaba, bende bu etkinliğe katılmış ve çok keyif almıştım. Acaba devamı olur mu veya benzer etkinlikler de olur mu diye düşünürken sizin sayfanıza denk geldim. Meğersem ben düşünürken birden fazla etkinlik olmuş bile. Açıkçası bir yandan hem çok üzüldüm bir yandan da yeni gittiğiniz etkinliklerin notlarını burada paylaştığınızı görünce çok sevindim ve hemen okudum. Sizden bir konuda bilgi ve ricam olacak. Bu tip etkinlikleri nereden nasıl takip ediyorsunuz/edebilirim? Blogunuzdan devamlı paylaşacak mısınız? Başarılarınızın devamını dilerim. Sevgiler

    Liked by 1 kişi

    1. Merhaba Onur Bey,
      Öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim. Ben sürekli etkinliklere katılmaya seven biriyim. İnternet üzerinden ya da çevrem vasıtasıyla etkinlikleri duyuyorum. Elimden geldiğince araştırıp katılmaya çalışıyorum. Eventbrite.com’u takip ediyorum. Onun dışında Twitter, Facebook üzerinden etkinliklere göz atıyorum. Marketing Türkiye gibi dergileri takip ediyorum. Ayrıca üniversitelerin ilgili alandaki öğrenci gruplarının sosyal medya mecralarını takip ediyorum. Elimden geldiğince etkinlikler hakkında bilgilendirme yapacağım. Takibiniz için teşekkür ederim.

      Beğen

      1. Ben teşekkür ederim cevabınız için. Birde paylaşımlarda videoları göremiyorum acaba benden mi kaynaklı yoksa bir sorun mu var? İyi günler

        Beğen

      2. Onur Bey, Yazılarımı kontrol ettim. Videolar YouTube üzerinden genellikle sanırım sadece bir tane Vimeo var. Yazıların video görüntülemesinde herhangi bir sorun yaşamadım. Arkadaşlarıma da teyit ettirdim şimdi. Sizden kaynaklanıyor olabilir, tarayıcınızla da ilgili olabilir. Sorun devam ederse videoların linklerini paylaşabilirim sizlere. Teşekkürler.

        Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s