Kvk Teknik Servis Mağdurları -Güncelleme

Merhaba,

27.10.2016 itibariyle sizlere K.V.K Teknik Servisi ve Sony ile olan mücadelemi özetleyeceğim.

03/05/2016 – K.V.K Teknik Servisine cihaz teslimi.

16/05/2016 – K.V.K Teknik Servisten cihazı teslim aldım.

23/05/2016 – K.V.K Teknik Servise cihazın sürekli kapanması, wifi ve bluetooth bağlantısı olmaması, kamera hatası nedeniyle cihazı teslim ettim.

28/06/2016 – 30 gün iş günü sonrası Tüketici Mahkemesi il hakem heyetine para iadesi talebiyle dilekçemi verdim.

08/09/2016 – K.V.K tarafından sms geldi. Akşam saat 16:56’da. Cihazınız yenisiyle değiştirilmiştir yenisini teslim alabilirsiniz şeklinde.

Mahkeme kararını bekleyeceğim için cihazı teslim almadım.

19/09/2016 – Tüketici Mahkemesi il hakem heyetinin kararı açıklandı. Karar sonucu Sony para iadesini yapacaktı.

07/10/2016 – K.V.K Teknik servisten arandım. Cihazın garanti belgesi, aksesuarlarıyla, faturasıyla birlikte teknik servise teslim etmem gerekiyormuş ücret iadesi işlemi için.

08/10/2016 – K.V.K Teknik servise garanti belgesi, faturası, aksesuarlarıyla, kutusuyla birlikte teslim ettim. Iban no verdim. Sony tarafından bir ibraname vardı onu imzaladım.

21/10/2016 – Akşam saatlerinde telefonun tüm bedeli Sony tarafından hesabıma yatırılmıştı.

Benim sürecim bu şekildedir. İnşallah sizler de çözüm bulursunuz.

İşte süreçte eski yazdıklarımla beraber o anki düşüncelerim..

Sizlere mağduriyetimi aktaracağım. 03/05/2016 tarihinde KVK Teknik Servisi’ne vermiş olduğum telefonumu bugün 16/05/2016 tarihi itibariyle halen cihaz sorgulama sisteminde  durumu işlem görüyor olarak bildirilmektedir. Sorun yanlış yerleştirilen sim karttır. Çözüm ise sıkışan sim kartın çıkarılmasıdır. Böyle bir işlem için Kvk Teknik Servis tarafından garanti dışı kapsamında olduğu için belli bir tutar ücret talep edilmekte ve 10 gün süreyi geçen servislerde  yedek cihaz temin edilmemektedir. Kvk Teknik Servisi Sony’den parça istemiş, Sony hemen parçayı göndermiştir. Bir sosyal medya uzmanı olarak telefonsuz kalmak ne demek bunu anlayabiliyor musunuz bilmiyorum?

İnternet üzerinden yaptığım araştırmalarda sizlere Kvk Teknik Servis’in hizmet kalitesinden bahsedeceğim.

Ekşi Sözlük’te yazılan Kvk Teknik Servisi hakkındaki yorumlar: https://eksisozluk.com/kvk-teknik-servis–2041586

https://eksisozluk.com/kvk–94554

Twitter’da bunun gibi tweetler görebilirsiniz. Bir tek siz mağdur değilsiniz yani.

 

Teknik servise gittiğinizde banka kuyruğu gibi bi sıra göreceksiniz. Bu kadar mı insanın telefonu bozuk diyebileceksiniz.

KVK Teknik Servis’den Neden Memnun Değilim?

1- Teknik Servis süresi gereksiz uzatılmaktadır.

2- 118 20 gibi bir telefon numarasıyla dksı  3 TL gibi bi ücret alınıyor.

3- Telefon garanti kapsamında olmasında ne olursa olsun denilerek para almak için para bazlı hizmet veriliyor ( pardon verilemiyor:)

4- KVK Teknik Servis’i arasanız dahi sizlere söyleyecekleri “Cihazınız laboratuvarda işlem görmektedir.”  Bu laboratuvarda sanki bilimsel çalışma yapılıyor sanarsınız.

13 gündür bir cihazdan sıkışmış sim kartı çıkartamıyor musunuz?

Bu kadar basit bir sorunu neden bu kadar para almak adına uzatıyorsunuz?

Özellikle KVK Teknik Servis ile çalışan telefon firmalarına;

Alternatif teknik servis merkezleri oluşturun. Olmadı bunu kendi bünyenizde geliştirin!

Kvk Teknik Servis’in hizmet kalitesi sıfır. İnsanları haberleşme özgürlüğü’n’den alıkoyan, tüketici oyalayıcı hizmetlerinden dolayı kendilerini yakında Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayet edeceğim. Eminim teknik servislerin önlerine gitsem benim gibi mağdur büssürü insan bulurum.

Bana bi tane Kvk Teknik Servis’ten memnun olarak ayrılan bir tüketici gösterin!

Tüketici Hakem Heyeti için: http://www.tuketici.gov.tr/index.snet

Güncelleme:

Bugün telefonu öğleden sonra teslim aldım. (şuan sinirden yazamıyorum bile)

107 TL Garanti dışı kapsamında olduğu için ödeme yaptım.

Akşam Sony’nin programıyla yedeklediğim dosyayı geri yükleme yaptım. Her şey çok güzel buraya kadar.  Fakat Wifi’ya bağlanamıyorum.

Daha sonra durumdan baktım. Mac Adresi, Bluetooth, Wifi Kullanılamıyor yazıyor. Sony’nin web sitesinden araştırdım. Böyle bi sorun bulamadım. Hiçbir wifi noktası göstermiyor. Gelişmiş seçeneklerden de herhangi bir durum yok.

Yarın tekrardan Bakırköy’e Kvk Teknik Servis’e götüreceğim. (Yarın 19 Mayıs olduğu için tatil olma ihtimali var.) Bir arkadaşımın yorumuna göre kapatırken telefonu wifi bağlantı kablolarını bağlamayı unuttular yetiştirmek için. Telefonun Kvk Teknik Servis’ten teslim aldıktan sonra cihazın sorunları :

1) Wifi bağlanmıyor. Bluetooth ve Wifi Mac Adresi kullanılmıyor.

2) Telefonun kamerası çalışmıyor.

screenshot_2016-05-20-09-34-36

3) Telefon aniden kapanıyor.(Şarjı olduğu halde)  Tekrar şarja takıldığında açılıyor.

Güncelleme: Bugün (20.05.2016) Tekrar gittim Teknik Servise. Fakat kapalıydı. O kadar yolu geri dönmek zorunda kaldım.

Pazartesi tekrar gideceğim.

Güncelleme: 23 Mayıs Pazartesi günü tekrar gittim. Biraz çemkirdim. Bakalım bekliyoruz.

Web sitesinden cihazın durumunu sorguladığımda:

Değişim Bekliyor – Anakart Değişimi Bekliyor

üreticiden anakart beklenmektedir.

Sony’den anakart bekleniyor yani.

Olabilir her şeyi beklerim ben böyle hizmet anlayışından..

Bir sonraki aşamam mahkeme yolu.


Tatilden yeni döndüm. Şuandaki durum 23.05.2016 da vermiş olduğum hatta taa ayın 3 Mayıs’tan beri uğraşmış olduğumu unutmayın. Uzun süredir telefon kullanamıyorum.

Yedek cihaz talep etme hakkım  bulunmakta bunun için yarın Bakırköy’e gideceğim.

Sadece talep formunu gerçekleştirmek için taa oralara gideceğim. Ne zaman yedek cihaz gelecek belli değil. Cihazın web sitesinden sorguladığım durum Ana kart değişimi’nden Değişim Bekleniyor statüsüne gelmiş. Yani cihaz Sony tarafından yeni cihazla değiştirilecek. Bu süreç ne kadar sürecek inanın hiç bilmiyorum. Şu an 23.05.2016’da teslim ettiğim cihazın 27. günü. Yaklaşık zaten ayın 3 Mayıs’tan beri telefon kullanamıyorum ben.

Sony Türkiye’ye tekrar mail atacağım. Bu arada bugün 118 20 servisini aradım 6 tl mi yedikleri halde bana sistemimizde yenilenme var şuan bilgi veremiyoruz dediler. O zaman ne işe yarıyorsunuz baştan telefon açınca böyle bir duyuru yapsanız, sırf para sömürmek adına yapılan işlerden nefret ediyorum.

Sony’ye mail attıktan sonra Tüketici Mahkemesiyle görüşeceğim. Bakalım neler olacak.

Daha demin Teknosa’ya da Facebook üzerinden mesaj attım. Henüz yanıt gelmedi.

Alo 175 Tüketici Bilgi Sistemi’ni aradım. Mehtap Hanım ile görüştüm. Durumumu anlattım.

Sonuç şu: 27.06.2016’da 30. iş günü doluyor Sony için cihaz yenilemesi.

İnşallah cihaz temin etmezler, ederlerse de para iadesi yapacağım. Bunun için Kvk’dan bir rapor alıp Teknosa’ya gidip raporu verip para iadesi alacağım. Ardından kendime yeni bir telefon bakacağım. İnşallah iyi şeyler olur. Görüşmek üzere..

Merhabalar,

Bugün 25,06.2016 Cumartesi günü.

İmza kampanyası var change.org’da bununla ilgili olarak katılmak isterseniz;

SONY XPERİA M5 MODELİ BİRAN ÖNCE TOPLATILSIN MAĞDURLARIN MAĞDURİYETLERİ ÜRETİCİ FİRMA TARAFINDAN GİDERİLSİN

Salı Günü Bakırköy Kvk Teknik Servise gideceğim. Teknik servis’ten rapor almaya çalışacağım. Olan durum raporunu da alabilirim. Ardından Eyüp’teki Hakem Heyeti’ne elimdeki belgelerle başvuruda bulunacağım. Yeni bir süreç başlamış olacak.


Merhaba bugün 28.06.2016 Salı günü. Bugün Bakırköy Kvk Teknik servise gittim. Ne hoş herkesin elinde bir adet Sony Xperia M5 vardı.

Servis bir rapor bile veremedi. Yani durum raporu bile veremedi. 30 iş gününü geçmiş ki 20 iş günü yeterliymiş. Tüketici Mahkemesi’ne başvurmak için Eyüp Kaymakamlığına gittim. Öncesinde tüm elimdeki evrakların fotokopilerini çektim, bir dosya yaptım. Tüketici Mahkemesi turkiye.gov.tr’ye yönlendiriyor oradan Gümrük ve Ticart Bakanlığı > Tüketici İşlemleri> Tüketici Portali – Tüketici Şikayeti Uygulaması > Uygulamaya Git 

butonuna tıklayıp yeni açılan sayfada Kişisel bilgilerinizi eksiksiz doldurun. ardından sol taraftaki menüde yer alan  Şikayette Bulunmak İstiyorum’a tıklayıp açılan formu doldurmanız gerekmektedir. Formu doldururken Faturanız yanınızda olsun. Tüm bilgileri eksiksiz girin. Açıklama kısmına özet halinde sorununuzu dile getirin. IMEI Numaranızı ve telefonunuzun modelini mutlaka yazın. bu formu doldurduktan sonra çıktısını alıp isminizin yanına imza atın. Ardından diğer belgelerinizle Tüketici Hakem heyetine teslim edin. Bundan sonraki süreci bu ekrandan başvurunuzu takip edebilirsiniz. Ne kadar sürede sonuçlanır bunu kestiremiyoruz. Karşı tarafın 15 gün içerisinde itiraz etme hakkı var. İnternet üzerinden ulaştığım benim gibi Sony Xperia M5 mağduru arkadaş 1 ay için para iadesini almış bu yöntemle.

Şuan Tüketici Mahkemesi’nden gelen kararı beklemek durumundayım.


Merhaba güncelleme yapmak istedim yazıya. Görüyorum ki benim gibi mağdur çok insan var. Bugün 27.08.2016 günlerden Cumartesi. İstatistiklere baktığımda Ekşi Sözlük’ten bloguma gelen kişi sayısı daha fazla. Sony Mobile ile Ağustos’un ilk haftası görüştüm. Şikayetimi dinlediler sadece not aldılar ve yetkililere ileteceklerini söyledir. Sadece bunu yapabiliyorlar zaten.

Tüketici Mahkemesine başvuralı 2 ay olacak yarın itibariyle. Bu arada sürekli kontrol ederim K.V.K’daki durumu. İlk defa Değişim statüsünden farklı bir statü görüyorum. İşlem Görüyor – Swap Cihaz Bekliyor. diye gözüküyor. Yani cihaz yurt dışından değişen parçalarla yenileniyor. Fakat bu beni tabii ki tatmin etmiyor çünkü benim istediğim sonuç para iadesi. Bunun içinde Tüketici Mahkemesi’nin sonucunu beklemek zorundayım. Ben kararlıyım sonuna gideceğim. Ve bu verdiğim ücreti hakkımı söke söke alacağım. Siz de Vazgeçmeyin!


Bugün 29.08.2016 Pazartesi. Öğleden önce Tüketici Mahkemesi’nden bir telefon aldım. Sony’den gelen itirazda Cihazın değiştirildiğini söylemişler. Oysa cihazım değiştirilmedi 23.05.2016’dan beri hala K.V.K Teknik servistedir. Şuanki durumu aynen aşağıdaki gibidir. Cihaz İşlem Görüyor- Swap Cihaz Bekliyor

kvk 29.08.2016.jpg

Tüketici Mahkemesindeki görevliye tekrar bilgi verdikten sonra, Turkiye.gov.tr’dan Tüketici Şikayeti Uygulamasındaki Yaptığım Şikayetler kısmından baktığımda “GÜNDEMDE” olarak gözüküyor şikayetim. Şikayetimi yapalı 2 ay oldu.

Screenshot_8.jpg

Siz de bu şekilde turkiye.gov.tr ‘den şikayetinizin durumunu görebilirsiniz. Benim için güzel haberler. İnşallah yakın zamanda haklı olarak sonuç alacağım.

Güncelleme: 06.09.2016 Salı

Her gün hem Kvk’nın sitesine Turkiye.gov.tr’den şikayetimin durumunu kontrol ediyorum. Tüketici Mahkemesi’nde durum: Gündemde hala. Yarın telefonla aramayı düşünüyorum.

K.V.K’da bir değişiklik var.

kvk 06.09.2016 durum.jpg

Swap Cihaz bekleniyor statüsünden İşlem Görüyor- Parçası Geldi. statüsüne geçilmiş. Benim için hiçbir ifadesi bir anlamı yoktur. Burada da görüldüğü üzere 23.05.2016 tarihinde ben cihazı K.V.K’ya teslim etmişim. Şu ana kadar 3.5 ay olmuş benim mağduriyetim devam etmektedir. Ne bir Sony’den ne de K.V.K’dan geri dönüş olmamıştır.

Değişim değil para iadesi talep ettim. İnşallah amacıma ulaşacağım.

07.09.2016 Çarşamba

Bugün Tüketici Mahkemesi’ni aradım. Kurban Bayramı’ndan sonra 19.09.2015’te görüşülecekmiş dosyam. Ardından karardan sonra 15 gün itiraz süresi bulunuyor karara.

Tahminim Ekim ayı ortalarında bir netleşme olur.

08.09.2016 Perşembe.

Saat tam 16:56’da K.V.K Teknik Servis’ten gelen mesaj. Bilerek akşam mesai saati 17:00’ye kadar sms atıyorlar.

Sn. Müşterimiz …. form, … imei nolu ürününüzün servis bedeli : 0 TL’dir. Hafta için 09-12/13-18, Cts 09-14 arası teslim alabilirsiniz.

K.V.K Teknik Servis’in sitesinden durum:

08.09.2016 kvk.jpg

Bu nedir biliyor musunuz?  Sony Tüketici Mahkemesi’ne yansıyan durumu kurtarmak için bir hafta içerisinde parça teslim edilmiş gibi gösterip, değişim olarak cihazı yenisiyle değiştirmiştir. Af edersiniz ben bunu yemem. Sürecim devam etmekte. Gerekli bilgilendirmeyi Tüketici Hakem heyetine yaparım. Benim talebim para iadesidir. Sony şirketinin hiçbir ürününü satın almam kesinlikle çevremde de satın aldırmam.

25.09.2016 Pazar

Uzun süredir internet problemim vardı. Tüketici Hakem heyetinin sonucunu göremiyordum. Bugün sevindirici bir haber oldu benim için. Uzun süredir uğraştığım haklı mücadelemde kazandım:) Yasal hakkımı kullanarak Sony ile olan Tüketici İl Hakem Heyeti’nin vermiş olduğu karar ile telefonumla ilgili olan şikayetimde para iadesine karar verilmiştir:)

kararın tebliğinden itibaren 1 ay içerisinde, bütçeye gelir kaydedilmek üzere, bağlı bulunduğu yerdeki vergi dairesi müdürlüğüne ödemesine ve ödemeye ilişkin makbuzu hakem heyetimize ibraz etmesine, – Kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla, toplantıya katılanların oy çokluğu ile karar verilmiştir.

Buradan Tüketici İl Hakem Heyeti’ne çok teşekkür ediyorum. Beni yasal süreçlere inandırdıkları adaletli oldukları için.

19.09.2016’da açıklanmış karar. 15 gün içerisinde itiraz kararı beklenecek Sony’den. Ardından 1 ay içerisinde vergi dairesinden ödemeyi alacağım. Birçok kişiyle görüştüm 1 ay içinde ödemesini alamayan insanlar var. Böyle bir şey gerekirse de yine yasal süreci takip edeceğim.

Sizler de yılmayın ve haklı olduğunuz durumlarda yasal birimlere başvurunuz.

Son Güncelleme: 19.10.2016

07.10.2016 tarihinde bir gün önceden K.V.K Para iadesi için, elimdeki garanti belgesi, faturalar ve akseuarlarla birlikte Teknik servise teslim etmemi söylediler. Ben de ertesi gün yani 07’sinde daha önce telefonumu verdiğim K.V.K Teknik servisine elimdeki kutusuyla beraber, garanti belgesi, faturam (aslı), kullanım kılavuzu, kulaklığı ve adaptörüyle teslim ettim. Bir ibraneme imzalamadım. 2-3 hafta içinde Sony tarafından verdiğim iban numarasına paranın iade edileceğini söylediler.

Şuan hala beklemekteyim para iadesi için. Yatırıldığında tekrar güncelleme düşerim mutlaka:)

Son Güncelleme: 21.10.2016 bugün akşam saatleri para iadesi yapılmış. Yani tüm çabalarım sonuç vermiştir:)

Kvk Teknik Servis Mağdurları -Güncelleme” üzerine 59 yorum

  1. Merhaba bende bir hata yapip sonym5 aldim ve 15 gun sonra agrizalandi teli 30.06.2016 da teknik servise biraktim tabi sonrasi bayram tatili ama telden o kadar sogudumki kullanmadan direk tuketici hakem hetine gitsem acaba nasil olur? Paranizi alabildiniz mi?

    Beğen

    1. Merhabalar,
      Yorumunuz için teşekkür ederim. 20 gün iş gününü beklemeniz gerekiyor tüketici hakem heyetine başvurabilmeniz için. Bayram tatilleri saymayın. İş günü olarak sayın ve 20 iş günü dolduktan sonra eğer size cihaz ile ilgili bir geri dönüş yapılmazsa teknik servis tarafından tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Benim şuan tüketici hakem heyetine yaptığım başvuru durumu “İşleme Alındı” şeklindedir. Beklemekteyim. Bir mağdur arkadaşla görüştüm internet üzerinden kendisi tüketici hakem heyetinden 1 ay sonra sonuç alabilmiş ve para iadesi almış. Her ilçedeki hakem heyetlerinin dosya yoğunluğu farklı olabiliyor. Ben Eyüp Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. 1 ay mı sürer 2 ay mı açıkcası bilemiyorum. Süre olarak umudumu kestim. Ama para iadesi alacağıma eminim. Eski bir telefonla idare ediyorum şuan. Sizi çok iyi anlıyorum. Lütfen tüm yasal haklarınızı kullanın, yılmayın.

      Beğen

      1. Sinem hanım merhaba, teknik servisteki aşamalarınız benimkine benziyor, tecrübenizden faydalanmak istiyorum, ben de 13 gün önce telefonu servise verdim ve ilk günden itibaren sorgu sayfasında swap cihaz bekleniyor yazıyordu arayıp ne demek olduğunu sorduğumda yenisi ile değişecek dediler ama bugün girdiğimde parçası geldi işlem görüyor yazıyordu, sizde de aynı durum olmuş , sıfır verecekleri cihazın parçası neden gelsin bunu anlamış değilim , tekrar aradım dakikası 3 tl olan paralı hatlarını, çıkan bayan teknik bir hatadan dolayı öyle görünüyor durumunuz hala değişim cihaz bekleniyor dedi daha söz bana gelmedi ki kontör liram bitti :)) öğrenmek istediğim sizin swap cihaz beklerken parçası geldiye dönüştü , peki gelen cihaz neydi öğrenebildiniz mi? yeni mi yoksa tamir mi? teşekkürler

        Beğen

      2. Merhaba Ersin Bey,
        K.V.K Teknik servis ile telefonla görüşerek ne paranızı ne de zamanınızı harcamanızı tavsiye etmiyorum. Zaten Kvk Teknik servisin cihaz teknik servis sorgulama kısmından aynı bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Ben şu ana kadar Kvk ile iletişime geçip de bir sonuç alabilmiş kimseyi görmedim aynı şekilde Sony ile de. K.V.K Teknik servisi 20 iş gününü aştıkça statü kısmında değişiklikler yapmak zorunda,cihaz sahibini bilgilendirmek zorunda. Ben o yazılan statülerin doğruluğuna inanmıyorum. Şöyle bir durum olabilir ama ben Tüketici il hakem heyetine başvurumdan sonra süreç daha hızlandı, etki etti. Hemen cihazı yenisiyle değiştirmeye kalktılar, aylardır bekleyen cihazı yenisiyle değiştirdiler. Bu süreci de tam Tüketici il hakem heyetinin kararına yakın bir süre önce yaptılar bilerek. Eğer telefonunuzun yenisi ile değiştirilmesini istiyorsanız, Kvk teknik servisdeki süreci beklemeniz gerekiyor. Bekleme süreniz, yenilenecek parça vs. ne kadar sürede gelir bilemiyorum ama çok uzun sürüyor maalesef. Hatırladığım kadarıyla 10 gün iş gününü geçerse servis süresi, yedek cihaz talep edebiliyorsunuz K.V.K Teknik servisine başvurarak. Size verecekleri cihaz tamir edilen cihazla eşdeğerde bir cihaz olması gerekiyor. Eğer süre 20 iş gününü (Tatil günleri hariç resmi iş günleri) aşarsa yasal hakkınız olan Tüketici il hakem heyetinize 20 iş günü geçtikten sonra başvurunuzu yapabiliyorsunuz. Para iadesi talebiniz için bulunduğunuz ilçedeki Tüketici İl Hakem heyetine giderek yanınızda Garanti Belgesi, Kvk Teknik Servisden aldığınız formlar, fatura vb. belgelerin fotokopileri ile başvurunuzu gerçekleştiriyorsunuz. Ardından Tüketici il hakem heyetine olan şikayetinizin durumunu turkiye.gov.tr’dan takip edebiliyorsunuz. Tüketici il hakem heyetleri ayda 2 kere toplanıyor, dosyanızı gündeme alıyor, karar veriyor. Verilen karar ile karşı tarafı bilgilendiriyor. Cihazım 08.09.2016 tarihinde 16:56 saatinde gelen sms ile Kurban Bayramı’ndan önce yenisiyle değiştirildi. Tarihlere dikkat özellikle, uyanıklık yapılmaya çalışılıyor. Ben telefonun ayıplı bir ürün ve piyasadan kaldırılması gerektiğini düşünüyorum. Kimi kullanıcının 1 ayda kimi kullanıcının 6 ayda sorunlar gerçekleşiyor. Gidip yenisiyle değiştirilen cihazı almadım, bilerek para iadesi istediğim için. Benim şuanda 19.09.2016 da alınan kararla Sony 03.10.2016’ya kadar karar itiraz edebilir ve bir ay içinde bana para iadesinde bulunması gerekiyor. Umarım siz de çabalarınızla iyi sonuçlar alırsınız. Tavsiyem işin peşini bırakmayın. Bu maalesef biz tüketici olarak uzun, sabır gerektiren bir yol. Ama haklı bir yol.
        Web siteme ziyaretiniz için teşekkür ederim. İyi şanslar dilerim.

        Beğen

  2. Bende aynı mağdurlardanım önce kvk dan sonuçları beklemelimiyim yoksa direk tüketici haklarına şikayette bulunsam da olur mu ? Daha once gondermistim 15 gün içerisinde gelmişti ama yine bozuldu. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Teşekkürler.

    Beğen

    1. Merhaba Okan Bey,
      öncelikle geçmiş olsun. Açıkcası yasal hakkınızı kullanmanızı öneriyorum. Çünkü K.V.K’dan şu ana kadar olumlu bir sonuç alanların sayısı oldukça az. Tabii bulunduğunuz bölgeye ve şikayetinizin durumuna göre değişiyor. Benim K.V.K’ya teslim etme tarihim 23.05.2016 ve bugün 27.08.2016. Ben 30 iş günü sonunda Tüketici Mahkemesine başvurdum. 28.06.2016 tarihinden beri beklemekteyim. Bana Tüketici Hakem Heyeti tarafından 6 ay ile 1 sene gibi yasal bir süre olduğunu söylediler mahkemenin sonuçlanması için. Açıkcası şuan 2 ay kadar oldu. Sürekli telefonla da aramaktayım. Ayrıca Sony Mobile hattını da telefonla şikayetimi yetkililere bildiriyorum. Ama yapacak hiçbir şey şu durumda sadece yasal süreci bekliyorum. Size de bunu tavsiye ediyorum. Umarım benden şanslı çıkarsınız. Sorununuz inşallah en kısa zamanda çözülür.

      Beğen

      1. ben cihazı kvk ya gönderdim tüm arza ları belirttim, en önemli sorunuda şebeke yoktu , kvk cihazın dış aksamını olduğu gibi değiştirmiş sevindim oysa cihazın şebeke yok olduğu gibi duruyor sıktım onlara iyice , hakem heyetine gittim ücret iade işemlerini başlattım , garanti süresinin son ayındaydım, sorunları sony mobile ilettim, ayrıca 4 ay 6 ay beklemenin sonunda nasıl sonuç çıkacak emin olamdığımdan, bu kez sony mobil yönlendirmesi ile cihazı tele service ankaraya gönderdim, 1 hafta sonra cihaz geldi, teleservice yine cihazın dış aksamını olduğu gibi tekrar değiştirmiş, şarj aleti kulaklığıda yenileriyle değiştirmiş, cihaz çalışıyor, bu arada hakem heyeti başvurum devam ediyordu, bu durumu hakem heyetine iletip başvurumu geri çekmeyi düşünürken uğraşmadım öyle kaldı, 2 ay sonra cihaz tekrar şebeke sorunundan dılayı pert oldu, çok şükür dedim , iyiken hakem heyeti müracaatımı geri çekmedim aksi takdirde tüm haklarımı kaybedip cihazdan olacaktım, akabinde cihaz bir çalıştı bir çalışmadı, bilirkişi incelemesine verdim 1o gün kaldı, ve sonunda hakem heyeti kararı elime ulaştı talebim haklı görülmüş bilir kişi incelemesi üretici kaynaklı anten sorunu tespit etmiş ve 2640 tl ücret ödemesine karar verilmiş ayrıca yapılan masraf bilirkişi ücreti vesair de sony yükletilmiş yaklaşık 270 tl tutarında , hak aramak ve haksızlığa susmamak boyun eğmemek mutluluk verici.. darısı mahkemelerde devam eden miras davalarıma inşallah, hakkınızı kimseye yedirmeyin..

        Beğen

      2. Merhaba Mehmet Bey,
        Geçmiş olsun. Teşekkür ederim mesajınız için.
        Ben de şuan Iphone 6S kullanıyorum.Tavsiye ediyorum.
        Para er ya da geç yatıyor merak etmeyin.
        Emeklerinizin karşılığını alacaksınız.
        İyi günler diliyorum.

        Beğen

    1. Merhaba Uğur Bey,
      Evet benim de bildiğim kadarıyla K.V.K aracı şirket. Sadece teknik servis konusunda hizmet veriyor. Örneğin para iadesi kararı için K.V.K Teknik servisinin yetkisi yok. Para iadesi alabilmek için Tüketici İl Hakem Heyeti’nin kararı yasal olarak geçerlidir.

      Beğen

  3. Para iadesini vergi dairesine yapacaklarından emin misiniz? Sanki tebligat ücretini vergi dairesine yatırmaları gerekiyor gibi anladım. Telefonun ücret iadesi için KVK’ya iban bilgilerimizi göndermeyecek miyiz?

    Beğen

    1. Merhaba Gökmen Bey,
      Sizin hatırlatmanızla son güncelleme bilgisini de girdim. Vergi dairesi olayı eskiden midir bilmiyorum bir kaç kişiden ben o şekilde duymuştum ki tüketici il hakem heyetinin verdiği kararda da öyle yazıyordu. Fakat son güncellememde olduğu gibi para iadesi tarafıma K.V.K Teknik servise verdiğim iban no ile gerçekleşecek.

      Beğen

  4. Selam Sinem Hanım,
    Cihazım 20 iş gününü geçmesine rağmen tarafıma ulaşmadı.(Sony z3) 20 iş günü sonra cihazı tamir edip yollamak istediler ancak şuan bu durumu kabul etmeyi düşünmüyorum.T.H.H’ne başvurmayı düşünüyorum.Başvuru formunda şikayet olarak kimi göstermem gerekiyor? Aldığım yer Bimeks,telefon Sony,garanti K.V.K form hakkında da neler yazılması gerektiği konusunda bilgilendirirseniz sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler.

    Beğen

    1. Merhaba Erdem Bey, 20 iş günü geçtiyse Tüketici il hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz. Elinizde ne kadar belge varsa: fatura, garanti belgesi, teknik servisten aldığınız formlar. Başvuru formunda Sony’yi yazabilirsiniz üretici olan odur. Sizin beklentiniz de para iadesi sanırım. Telefonu eğer yeni aldıysanız tavsiyem Bimeks ile görüşürün, yakın tarihte alındıysa para iadesi daha hızlı olur. Fakat sorunlarınız kronik ise cihazınızdaki teknik servis yenisiyle değiştiriyor ya da tamir edip size vermeyi düşünüyorsa bence cihazı almayın teknik servisten. Teknik servise de durumu bildirin mahkemeye başvuracağınıza dair. Tüketici il hakem heyetine şikayet ardından yasal süre olan 6 ay ile 1 yıl arasında değişen bir sürede kararı beklemeniz gerekmektedir para iadesi talebiniz için. Kolay gelsin umarım istediğiniz şekilde sonuçlanır durumunuz.

      Beğen

  5. Selamlar Sinem Hanım,
    Turkcell’den iPhone 7 Plus sahibi oldum. Ancak kamerasında çıkan bir problemden dolayı aldığım yere tekrar geri götürdüm. Bana çok bir sorunun olmadığını ve değişim yapacaklarını belirttiler. Şuan 2. haftaya girdik siteden sorguladığım zaman öyle bir kayıt girilmemiş. Aradığım zaman da telefonlara cevap vermiyorlar. Turkcel’e durumu bildirdiğimde bireyselevrak@turkcell.com.tr adresine satın aldıktan sonraki evraklarımı ve garantiye gönderdiği kağıdı göndermemi istediler. Fotoğraf halinde çekip yolladım. İşleme aldıklarını bildirdiler. Ertesi gün bir bayan aradı bu durumu çözeceğini olan olayların özetini kendisine anlatmamı istedi. Baştan sona kadar herşeyi en ince ayrıntısına kadar anlattım. Durumu satıcı TIM ile görüşeceğini ve yaklaşık 1 saat sonra tekrar rahatsız edeceğini bildirdi. Ancak aradan 3 gün geçmesine rağmen o 1 saat geçmek bilmedi. Müşteri hizmetlerine yazdığım zaman ise gerekli hızlandırma veya aciliyet notunu bıraktıklarını bildiriyorlar. İnanın ne yapacağımı bilmiyorum. Aldığım telefonumu da yaklaşık 3 gün kullanabildim. İlginiz için teşekkürler.

    Beğen

    1. Merhaba Serdar Bey,
      Turkcell Tim’den satın aldığınız için ilgileneceklerini düşünüyorum, yani süreciniz belki benim kadar uzun sürmeyecek ve mağduriyetiniz giderilecektir. Çünkü Turkcell müşteri hizmetlerinde ilgili bir şirket. Aciliyet notunu bıraktıklarını bildiren müşteri temsilciniz size dönüş yapacaktır. Bu süreçte biraz sabırlı olmak gerekiyor. Tabii şuanda telefon kullanamamaktasınız, sizi çok iyi anlıyorum. Teknik servislik bir durumunuz olmadığını düşünüyorum. Turkcell değişim yapacaktır eğer olmazsa zaten Apple Türkiye ile iletişime geçebilirsiniz. Turkcell tarafından aranmazsanız eğer size tavsiye edebileceğim sosyal medya kanalları üzerinden şikayetinizi dile getirmeniz. Bu gerçekten etkili olan bir yol. Özellikle Turkcell için Turkcell Müşteri Hizmetleri’nin Twitter hesabını mentionlayarak iletişime geçebilirsiniz. (https://twitter.com/TurkcellHizmet) Facebook üzerinden https://www.facebook.com/Turkcell/app/159299474136330/ formu doldurarak sorununuzu iletebilirsiniz.
      Ayrıca Turkcell Canlı Hizmet özelliği var web üzerinden: http://www.turkcell.com.tr/yardim/hizmet-kanallarimiz/musteri-hizmetleri/turkcell-hizmet
      Turkcell Forum’da da konu açarak sorununuzu dile getirebilirsiniz. https://forum.turkcell.com.tr/
      Sorununuz çözülmesi dileğiyle.
      Saygılarımla
      Sinem Özel

      Beğen

  6. Merhabalar Sinem Hanım.
    Ben geçen sene aldığım XPERIA m4 Aqua model cihazımı tam 4 adet problem yüzünden KVK ya yolladım. ( wifi , bluetooth, NFC çalışmıyordu ve cihaz kapanınca açılmıyodu saatlerce. Neyse 8 kasımda KVK Trabzon a gönderdim cihazımı 12 kasım da KVK Cihaz takibi bölümüne baktığım zaman Cihaz F3111 siyah renk ile değişim yapıldı yeni imei 35812************ yazıyor. Bana M4 aqua değilde XPERIA XA adında farklı bi modelde cihaz yolluyorlar ve benim m4 aqua cihazım gibi toz ve su geçirmeme gibi bi özelliğe sahip değil. Henüz bu cihaz elime ulaşmadı yol yakınken tüketici haklarına mı başvursam yoksa yeni gelecek cihazı kabullensem mi bilemedim .

    Beğen

    1. Merhaba Melih Bey,
      Sizin talebiniz Xperia M4 Aqua’nın yenisi ile değiştirilmesiydi. Fakat size Xperia Xa verilmiş. Üretici tarafından stoklarda sizin cihazınız yoksa aynı eş değerde bir ürün verebiliyor üretici olan Sony. Açıkcası cihazların su ve toz geçirmeme vb. özelliklerinin düzgün işlediğini düşünmüyorum tüm piyasadaki. Eğer bu cihazı kabul etmek istemezseniz tüketici haklarına başvurduğunuzda para iadesi hariç sizin talebiniz ürünün aynısıyla değiştirilmesi olacak veya eşdeğer özellikte bir cihaz verilmesi talebini olacak. Tüketici il hakem heyetlerinde başvurduktan sonra dosyanızın gündeme gelmesi ve karar verilme süreci en fazla 6 ay ile 1 sene arasında değişiyor. Eğer bu süreyi beklemeyi kabul ederseniz ve sabırlı davranırsanız tüketici il hakem heyetine başvurabilirsiniz.
      Sorununuz çözülmesi dileğiyle.
      Saygılarımla
      Sinem Özel

      Beğen

  7. Merhaba ,benim Sony marka telefonumun kırılan ekranı nedeni ile kvk tek. Servise verdim tamirat ücreti ödedim Bir kaç gün sonra aradılar ve telefonumu almaya gittim fakat telefonun ekranının değişmesine rağmen açılmadığını söylediler garanti kapsamına çıkaracaklarını söylediler . Kabul ettim ve beklemeye başladım yirmi iş gününü geçti ben de yüketici hakem heyetine şikayet ettim haklı bulundum telefonun ücretini iade aldım. Fakat şunu merak ediyorum benim verdiğim tamirat ücretini geri almamın bir yolu yok mu , neticede o para telefonun yapılması için verildi ama tamir edilemedi?

    Beğen

  8. Merhaba ,sony marka telefonumun ekranı kırıldı kvk teknik servise verdim tamir ücreti olan beş yüz tl yi ödedim ve birkaç gün sonra mesaj geldi yapıldığına dair almaya gittim telefonun ekranı değişmiş Fakat telefonun açilmağını söylediler anakart değiştirilmesi gerekiyormuş ben de kabul edip bekledim bir ay bekledim hala gelmeyince tüketici hakem heyetine şikayet dilekçesi verdim iki ay sonra tebligat geldi haklı bulunmuşum telefonumun ücretini iade aldım fakat tamirat ücretini alamadım telefonum tamir edilsin diye verdim ücreti ama neticede tamirat gerçekleşmedi alamadım telefonu o ücreti geri almanın bir yolu yok mu??

    Beğen

    1. Merhaba Ayşe Hanım,
      Durumunuzu anladım. Keşke tüketici il hakem heyetine başvururken talep ettiğiniz ücret kısmına tamirat ücretini de ekleseydiniz. O zaman tüketici il hakem heyetinin kararıyla hem telefonun parasını hem de tamirat masrafını alabilirdiniz. Siz para iadesi alırken bir ibraname imzalamanız gerekiyor. Oradaki ibranamede Sony ile artık hiçbir alacak, talep, maddi manevi tazminat talebinde bulunmayacağınıza dair bir ibraname. Bunu imzaladıktan sonra verdiğiniz iban no ile iade ücretiniz yatıyor. O yüzden masrafı almanız için başvurursanız geri alabileceğinizi düşünmüyorum. Fakat yine de siz tüketici il hakem heyetine danışın.
      Saygılarımla
      Sinem Özel

      Beğen

  9. Merhaba arkadaşlar ve bu yazıyı yazan şahış.
    Sony almışsınız eğer işlemlerinizin hızlanması için sony müsteri telefonunu (+90212 473 7777) yi arayıp daha hızlı bir hizmet alabilirsiniz. benimde elimde sony m5 var ve servise göndermekten yoruldum telefonda da kendilerine belirttim ben birdaha bu cihazda sorun yaşarsam iadesini isterim diye sağolsun destek hattı her türlü sorun bilgi konusunda bana çok yardımcı oldu. daha önce 1 ay sürecek olan işlemim 10 gün içinde halloldu ve bir iki güne elimde olmasını bekliyorum.

    Demem o hangi markaysa önce o markanın destek hattından arayıp konuşun şikayetlerinizi bildirin ve ondan sonra hangi servise göndermeniz gerektiğini öğrenin.

    Bende bir daha aynı sorunlarla karşılaşırsam arayıp iade için talepte bulunacam. Olmaz ise tüketici heyetine gidecem. iyi günler…

    Beğen

    1. Merhaba Dündar Bey,
      Ne güzel sizlerle ilgilenmiş Sony Müşteri Temsilcisi.
      Ben kaç defa aradım ama sadece yetkililere ileteceklerini söyledir. Herhangi bir aksiyonda bulunmadılar. Zaten arama kayıtlarında da numaram ve kaydım gözükür. Umarım sorununuz devam etmez, siz de benim gibi pişman olmazsınız.
      Yorumunuz için teşekkürler.

      Beğen

  10. merhabalar sinem hanım bende sony mağduru biriyim 09.03.2016 tarihinde türk telekom bayisinden m5 aldım telefonun bazen donması aşırı ısınması ve kamerasının geç açılma ve kenarlarındaki paslanmaz çeliklerinde renk atmaları meydana geldi bu sene yılbaşında garantiye tele servis e gönderdim telefon 12 gün içinde geldi ama kasa da aşırı bi şekiilde bi oynama vardı tekrar gönderdim sorun tekrardan devam ediyordu sonra ben telefonu garantiye göndermeden önce sony müşteri hizmetlerini aradım onlarda ilgileneceklerini söylediler telefon bu sefer düzelmişbi şekilde geldi 1 ay süre ancak kullandım fakat bu seferde hoparlörde cızırtı vardı ve bi teleon görüşmesi esnasında ekran gitti ses var ama görüntü yok 20.03.2017 tarihinde garantiye gönderdim 10 gün oldu ses seda yok sizce ne yapmalıyım ben paramın iadesini istiyorum bıktım sony den yardımcı olur musunuz lütfen.

    Beğen

    1. Merhaba Burak Bey,
      Öncelikle geçmiş olsun. Yaşadığınız sıkıntıları çok iyi anlıyorum. Para iadesi için yapmanız gereken bulunduğun ilçedeki tüketici il hakem heyetine başvuru yapmak. Burada size bir form verilecek ve internet üzerinden e-devlet üzerinden dolduracaksınız. Ardından e-devletten aldığınız formu hakem heyetine vereceksiniz. Telefonun garanti belgesi, faturası, teknik servisle olan tüm formların fotokopileriyle beraber belgelerinizi teslim edin. Ardından e-devlet üzerinden başvurunuzu takip edin. Sabır gerektiren bir süreç. Garantiden kabul etmeyin cihazı. Almayın, teknik serviste dursun ve tüketici mahkemesine verdim dersiniz. Tüketici mahkemelerinde 6 ay ile 1 yıl arasında sonuçlanıyor genelde şikayetler. Benim 2 ay sürdü. Mahkeme heyeti telefonla arayıp, güncel bilgi isteyebilir. Yapmanız gerekenler bunlar. Daha sonra elinizdeki belgeleri teknik servise teslim edip iban no vererek para iadenizi alabilirsiniz.
      İyi günler dilerim.

      Beğen

      1. teeşekkür ederim Sinem Hanım çok teşekkür ederim şimdi ben ilçe de değilim ildeyim il hakemm heyetine başvuru yapsam olur mu

        Beğen

  11. teeşekkür ederim Sinem Hanım çok teşekkür ederim şimdi ben ilçe de değilim ildeyim il hakemm heyetine başvuru yapsam olur mu

    Beğen

    1. Merhaba Burak Bey, tabii olur ama yanılmıyorsam başvuru mevkisi şikayetçi olduğunuz ürünün bedeliyle ilgili. Bedeline göre mevki değişebiliyor diye duymuştum. Her türlü yardımcı olacaklardır. İyi şanslar

      Beğen

  12. Sony almıyacağım bir daha diyorum gidip sony alıyorum. C5 ultra telefonumu garantiye yolladım. Parça bekleniyor. Garanti dahilinde yazıyor. Yazınızı okuyunca idareten bir telefon bulmam gerektiğini anladım.Bu süreç uzayacak gibi. Telefon 1.5 senelik.

    Beğen

    1. Merhaba Ertan Bey,
      Ben eğer memnun olmadığım bir deneyim yaşadıysam asla bir daha o markayı, ürünü tercih etmem. Herkesin kişisel tercihidir. Ben buraya sadece tavsiyelerimi ve deneyimlerimi paylaşıyorum belki insanlara katkım olur diye. Maalesef süreç uzun sürüyor. Bu yüzden yeni telefon tercihim Apple yani Iphone oldu ve çok memnunum.

      Beğen

  13. MERHABA SİNEM HANIM YAZINIZ VE İLGİNİZİ COK TAKDİR ETTİM BEN TAM 4 KEZ SONY KULLANDIM ÜST ÜSTE HER DEFASINDA SERVİSE GİTSEMDE MEMNUNDUM SONYDEN AMA KVK BENİ SONUNCU SERVİSTE YILDIRDIGI İÇİN MALESEF Kİ BİR DAHA SIRF SERVİSİ KVK OLDUGU İÇİN TERCİH ETMEYECEGIM BEN DAHA ÖNCE 2 KEZ HAKEM HEYETINDEN PARA İADESİ TALEP ETTIM VE KAZANDIM SUAN SON KULLANDIGIM 4 AY ÖNCE ALDIGIM TELEFONUM SONY XPERİA XZ DE SERVISTE VE TAM 15 İŞ GÜNÜ OLDU KVK YEDEK TELEFON VERDI AMA EKRANI KIRIK VE UYGULAMA YUKLENMIYOR ARAMA YAPMIYOR BU KADAR Kİ REZİLLER SABIRSIZLIKLA 5 İŞ GÜNÜ DAHA BEKLEYECEGIM MEDİAMARKETTEN AYRICA GARANTI YAPTIKLARI İÇİN SANSIMI ONCE ORAYA GIDIP PARA IADESİ TALEBINDE BULUNMAK İÇİN DENEYECEGIM OLUMSUZ BIR IFADE ALIR İSEM DİREK HEYETE GİDECEGIM İNŞALLAH HEYETTEN 3.KEZPARA İADEMİ ALACAGIM HEYETİ AYRICA TAKDİR EDİYORUM. İYİ GÜNLER İYİ YAZILAR 🙂

    Beğen

    1. Merhaba Nejla Hanım, Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Benden daha deneyimlisiniz. Kötü deneyimler ama haklı sonuçlarınız olmuş. Umarım istediğiniz sonucu elde edersiniz. Artık teknoloji marketlerine güven olmadığını kendim deneyimledim. Önemli olarak aldığınız cihazın markası. İyi günler, sabırlar diliyorum.

      Beğen

  14. Merhaba Sinem Hanım,
    Kvk ya verdiğim HTC One 8 model bir telefonum var, 3 ay önce verdim 1 hafta içinde geri aldım. Açılış ekranında takılı kalmıştı. Gelen telefona yeni sürüm yüklenmişti ve ağırlaşmıştı işleyişi, üstüne bir süre sonrasında hata vermeye başladı bazı uygulamalar aniden durmaya başladı, derken dün gece tamamen kapandı. Şimdi tekrar servise vereceğim, benim telefonumda olmayan arızalara sebep oldular ancak 3 ay gibi bir süre geçti mahkeme yoluna yine de başvurabilir miyim ki ?

    Beğen

    1. Merhaba Vildan Hanım,
      Öncelikle geç cevap verdiğim için kusuruma bakmayın. İlk başta anladığım kadarıyla yazılımsal bir sorun gibi görünüyor sizin telefonunuzun sorunu. Fakat teknik servise verdikten ve geri teslim aldıktan sonra yeni sorunlar olmuş. Eğer telefonunuzun garanti süresi devam ediyor, Kvk teknik serviste bir çözüme ulaşamamış, HTC ile görüşmüş sonuç alamamış ve aldığınız mağazadan da bir sonuç alamadıysanız, mahkemeye vermeden önce Alo 175 nolu Tüketici Danışma hattını arayarak bilgi alabilirsiniz süreçle ilgili. KVK Teknik servis 20 iş günü dolduktan sonra hala telefonunuzda sorun devam ediyorsa telefonunuzu teslim almayıp, 20 iş günü sonrası elinizdeki belgelerle birlikte tüketici mahkemesine başvurunuzu yapabilirsiniz. 6 ay ile maksimum 1 sene içerisinde mahkemeniz sonuçlanacaktır. Bu süreç biraz sabır ve uğraş gerektirir. Geçmiş olsun. İyi günler diliyorum.

      Beğen

    1. Merhaba Semih Bey,
      Öncelikle geçmiş olsun. Süreç biraz sabır gerektiriyor. Ben bir sene uğraştım ama hakkımı aldım.İşlem görüyor- parçası olarak geçiyorsa telefonunuzun markasını ve modelini bilmiyorum ama tamir de olabilir, uzun sürerse süreç yenisini de verebilirler. Ama eğer telefonunuz Sony M5 ise yenisini de verseler sorunlar kronik devam edecektir. Bir an önce o telefondan kurtulun derim. İyi şanslar.

      Beğen

  15. Ben de dun Sony m5 Telefonumu kvk ya verdim cihazin 5 i geçik sorunu vardi .Ve telefonu ilk defa yaptirmak icin servise verdim ve hic bir telefoncuya vermedim.1 2 gun sonra gelen mesaj;Sayin Müsterimiz ; Cihazinizin onarim islemlerine devam edebilmek icin,
    1478 TL islem bedeli onayi beklenmektedir. EVET veya HAYIR yazarak mesaji cevaplayabilirsiniz. KVK TEKNIK SERVIS (Islem Bilgisi:DEGISIM YETKISIZ MÜDAHALE)

    Kvk yi ertesi gün aradım bana telefonun daha once başka bi yerde tamir edildiği ni söyledi ben de dedim daha once nw servise ne telefoncuya yollamadim 118 20 yi ara ordan bilgi verirler diyor.Ben diyorum sen ne işe yariyorsun yüzüme kapatiyor.Benim dakikali telefonum yok arayamiyorum numarayi da.Ramazan ramazan sinir ediyorlar sizce ne yapmalıyım?

    Beğen

    1. Merhaba Burak Bey,
      öncelikle geçmiş olsun. Benim tahminim artık piyasaya Sony M5’lerin teknik servislerden dönen arızalı cihazların satışını yapıyor olabilirler.
      Telefonla arayarak ulaşmaya çözüm bulmaya çalışmayın, telefon faturasına yazık. Siz elinizdeki belgelerle tüketici mahkemesine başvurun, bi an önce o telefondan kurtulun paranızı geri alın.
      Sony M5 serisinin neredeyse tüm telefonları arızalı, ayıplı bir ürün. Teknik servislerde bir şey yapamıyor.
      İyi şanslar.

      Beğen

      1. Cok tesekkur ederim abla kısa sürede cevap verdiginiz icin:) Yarın kvk ya gideceğim muhtemelen telefonu bana verecekler birsey yapmadan telefonu alirken de ustune not dusmusler islem yapilmasa dahi ariza tespiti icin 10 tl alinacaktir diye.Hem telefonu yapmiyorsun hem para alıyorsun. ucreti 1400 lira soyle dikleri fiyat 1478 madem yapmıyorsunuz neden üstünü baska bi telefoncuda acildimi diyerek gecistiriyorsunuz dimi.
        Telefonu geri alip şikayet etsem bi sonuc alabilir miyim telefon elimdeyken yoksa tekrar üstüne gidip tekrar mi yollatsam Teşekkürler şimdiden:)

        Beğen

      2. Burak Bey, sizinki talihsizlik olmuş gerçekten. Yeni yöntemleri demek ki bu. Telefonu geri alın 10 TL verdiğinize dair formla birlikte. Tüketici Mahkemesine başvurun. Elinizdeki tüm belgelerle. Şikayet yeri olarak Sony’yi yazın. O şekilde ilerleyebilirsiniz.
        İyi şanslar

        Beğen

  16. Sinem hanım merhabalar.
    Yapmış olduğunuz bilgilendirmeler için çok teşekkür ederim. Sizin olaya yakın bir vaka’da benim başımda sanırım. Bendede iPhone 6s vardı, yaklaşık 15 gün önce kvk ya gönderdim, cihazın camında kullanıcı hatası olarak kırık mevcuttu,önce benden kırık camın parasını tahsil ettiler ve 2 gün sonra swap cihaz bekliyor diye takip sitesine kayıt düşmüşler. Bende cihazın tarafıma teslimini bekleyeyimmi yoksa beklemeden iPhone yetkililerini arayıp mağduriyetimi bildirip onlardan yardım alsam mı.? Sizce hangi adım mantıklı.? Veya rica etsem sizin önereceğiniz bir yöntem duymak isterim 🤗
    Şimdiden çok teşekkür ediyorum.

    Beğen

    1. Merhaba Hamza Bey,
      Öncelikle geçmiş olsun. Bence yasal hakkınızı kullanabilmeniz için 20 iş günü tamir süresini tamamladıktan sonra ilgililerle irtibata geçebilirsiniz.
      Garanti sürenizi kontrol edin. Ayrıca Apple ile süreci takip ettiğinizi ve bilinçli bir tüketici olduğunuza dair bir mail gönderebilirsiniz. En azından süreci onlar da takip etmiş olur.
      Sorununuz çözüme ulaşmaz ise KVK Teknik serviste, Apple mahçup duruma bile düşebilir. Bizim ile daha önce sorununuzu paylaşmışsınız, biz ilgilenememişiz sizinle diye.
      İyi şanslar diliyorum.

      Beğen

  17. Merhaba,
    Ben Medıa Martk ten Sony telefon aldım ekranda oluşan bir sarı ışık sebebi ile tekrar firmaya (Medıa Markt( gönderdim ve onlarda Bakırköy KVK ya yolladılar ve şok bir kararla kullanıcı hatası denildi, 421,00 TL bedel çıkardılar kabul etmedim, onay vermedim hemen telefonu başlarından atmak için MEDIA MARRKT e geri gönderdiler bende aldım ama hakem heyetine başvurmak istiyorum, şimdi ben kimi şikayet deceğim Medıa Markt mı Sony mi KVK mı bilgi ve destek rica ederim

    Beğen

    1. Merhaba Sevda Hanım,
      Öncelikle mesajınıza geç yanıt verdiğim için kusuruma bakmayın. Şuan ki durumunuzda en iyisi Tüketici il hakem heyetine başvurmak olacaktır. Elinizle ne kadar belge var ise tüketici il hakem heyetine başvurunuzu yapın.
      6 ay ile 1 sene arasında bir inceleme süreci ve karar süreci var. Benim tüketici mahkemesinde karar 2 ay sürede sonuçlandı. Yoğunluğa göre değişiyor her bölgede. Geçmiş olsun diliyorum. İyi şanslar.

      Beğen

  18. Merhaba…
    Kullandığım cihaz Iphone 6 plus bir yıl içerisinide 3-4 defa kvk ya gönderdim cihazı.En son gönderdiğim zamanki şikayet giderildi diyerek cihazı gönderdiler ama aynı sıkıntı devam ettiği için ertesi gün yine gönderdim cihazı.Son gönderdiğim 13 gün oldu ve swap cihaz bekliyor diyor sürekli…Ne yapmam gerek sizce?

    Beğen

    1. Merhaba Murat Bey,
      Piyasada Apple telefonlar ya Apple garantili ya da distribütör garantili satılmaktadır. Ben de Iphone 6S kullanıyorum. Neredeyse bir sene olacak herhangi bir sıkıntı yaşadım şimdiye kadar. Eğer garanti süreniz var ise, K.V.K Teknik servisten aldığınız belgeler ile birlikte 20 iş gününü doldurduktan sonra telefonu verdiklerinde tekrar sorun yaşarsanız Tüketici İl hakem heyetine şikayet edebilirsiniz. Apple ile görüştünüz mü? Apple ile görüşmenizi mail göndermenizi ve aramanızı tavsiye ediyorum. Çünkü piyasada şuan müşterisine en ilgili ve markasına değer veren şirketlerden biridir Apple. Durumu anlatan bir mail gönderirseniz dönüş yapacaklarını düşünüyorum. İyi şanslar diliyorum. Geçmiş olsun.

      Beğen

      1. Apple destek ten arayıp cihaz hakkında bilgilendirme yapıyorlar ama dediğim gibi uzun bir süre swap cihaz bekleniyor diyor… Peki gelen cihazda bir sıkıntı olmasa ama 20 iş gününü geçse başvuru yapabiliyor muyuz Tüketici İl hakem heyetine ?

        Beğen

  19. 20 iş gününü geçince başvuru yapabiliyorsunuz. Fakat cihazda sorun çıkmazsa ve bunu tespit etmek isterlerse süreç uzayabilir diye tahmin ediyorum. Tüketici mahkemesi teknik servis ile de görüşüyor çünkü. Siz para iadesi talebinde bulunmak isterseniz 20 iş gününü geçince K.V.K’dan cihazı teslim almanız için arayacaklardır siz de tüketici mahkemesine başvurdum, cihazı almayacağım derseniz bekliyor diye biliyorum cihaz orada. Mahkeme karar süreci ne kadar sürer bilemem şansa bağlı ardından karar bağlanırsa K.V.K’dan arıyorlar elinizde bulunan aksesuarları ve garanti belgenizi getirin iban no ile gidip veriyorsunuz. Para da 20 gün içinde yatıyor.

    Beğen

    1. Şu an bulunduğum yerde servis olmadığı için kargoyla cihazı gönderiyorum ve kargoyla geliyor onu nasıl yapabilirim peki ?

      Beğen

  20. Merhabalar Sinem hanım, HTC marka telefonum 20 iş gününü geçtiği takdirde para iadesi talep edeceğim, ilk önce aldığım yere mi gitmem gerek ya da tüketici hakem heyetine gittiğimde dava açarken HTC’ye mi dava açmam gerek yoksa KVK’ya mı? Teşekkürler

    Beğen

    1. Merhaba Buğrahan Bey, bildiğim kadarıyla para iadesi talebini ancak tüketici il hakem heyetine başvurduktan ve hakem heyetinin böyle bir talepte sizi haklı bulmasından sonra paranızı geri alabilmeniz mümkündür. İyi şanslar.

      Beğen

  21. Merhaba. bilgi almak için bir sorum olacaktı. öncelikle problemi özetleyeyim Türkcell T70 cihazımda karşı tarafın sesi az geliyordu ürünüm 18.01.2018 de bayi aracılığı ile servise gitti servisten geldi mekanik parça değişti ibaresi ile cihazı aldım sorun aynı tekrar bayiye gittim tekrar servise gitti geri geldi anakart değişti ibaresi ile sorun aynı bayiden tekrar gitti geldi anakart değişti sorun aynı tekrar gitti geldi 3. kez ana kart değişti toplam da 1 mekanik 3 anakart değişti ben cihazın sıfırını taleb ettim tekrar gitti ve açılmış bir kutu içerisinde aynı üründen geldi ön camda sıfır cihazlardaki etiketten var fakat kutu üzerisinde 2 – 3 tane kargo fişleri var ben bu sıfır ise neden kapalı kutu değil vs tartıştık bende cihazı almadan çıktım tüketici haklarına bildirdim ama yeni cihaz veya üst model cihaz talep etmedim bayi ile bağımı koparmak için fatura tutarımın tamamın ödenmesini talep ettim sizce doğru mudur yaptığım ?

    Beğen

    1. Merhaba Zafer Bey,
      Öncelikle geçmiş olsun. Uzun bir teknik süreç yaşamışsınız. Tüketici il hakem heyetine başvurarak en doğru olanı yapmışsınız. Evet fatura tutarının tamamı yani cihazın bedelini talep edebilirsiniz. 6 ay ile 1 sene içinde bir süreç gerçekleşiyor. Yoğunluğa göre değişiyor. Mutlaka tüketici hakem heyetinin sürecini bekleyin, onlara ilettiğiniz telefon numaranızı açık tutun ayrıca internet üzerinden mahkemenizin durumunu takip edebilirsiniz. Biraz sabır gerektiren bir süreç fakat ayıplı ve sorunlu ürünler nedeniyle size sağlam ürün gönderseler dahi sizin o ücreti alabilme hakkınız var. Elinizde süreçle ilgili ne kadar belge varsa mutlaka saklı tutun ve tüketici mahkemesine belgelerin hepsini teslim edin. Umarım çok kısa zamanda sonuçlanır. İyi günler dilerim.

      Beğen

      1. Merhaba sinem hanım mart’ta açmış olduğum davanın sonucu bugün elime ulaştı karar kısmında başvuru sahibinin talebnin kabulüne . ürünün tüketiciden alınarak … tl paranın iadesine vs. diyerek yazılmış. anladığım kadar firma parayı ödemek zorunda peki bu aşamadan sonra firma buna itiraz edebilir mi ? yada benim izlemem gereken bir yol var mı ?

        Beğen

  22. merhaba, tüketicileri bilgilendirme ve haklarımızı öğrenmeye dönük çabalarınızdan dolayı teşekkür ederim. Bende kvk mağdurlarındanım. Lenovo P2 telefonumu ankara KVK ya aşırı ısınma ve buna bağlı arızalardan dolayı ilk gönderdiğimde sadece yazılım güncelleyip gönderdiler tabiki sorun çözülmediği için aynı gün içinde tekrar geri gönderdim. o zamandan sonra 20 iş günü bittiğinde web sayfasında ve telefon aracılığıyla yaptığım görüşmede cihazın değişimi için üretici onayı beklendiği bilgisi verildi. Değişim için (Değişimi kabul ederim. Ücret iadesi biraz zaman alıyor galiba) belirli bir süreç varmı yoksa hemen tüketici mahkemesine müracaat mı etmelimiyim? Sizin dönütünüze göre karar vereceğim. şimdiden teşekkürler

    Beğen

    1. Merhaba, yorumunuz için çok teşekkür ederim. Uzun zaman oldu bu yazı için ve yeni kurullar nedir güncel olarak bilmiyorum. Bildiğim ve kendi uyguladigim yöntemi aktarabilirim. Anladığım kadarıyla siz şuan değisim için üreticiden onay bekleme aşamasındasınız. Bu süre en fazla 20 gün iş günü olabilir. Bu süreden sonra üreticiden bir aksiyon gelmezse onlara Tüketici mahkemesine basvuracaginizı söyleyin. Ardından duruma göre elinizdeki belgelerle başvurunuzu yapın. İyi şanslar diliyorum. Saygılar

      Beğen

uğursnr için bir cevap yazın Cevabı iptal et