Google Yaz Okulu: Reklamcılığın Temelleri ve Mobil Reklamcılık

Merhabalar,

Uzun zaman oldu yazmayalı 🙂

Neler yapıyorum bu süreçte?

Öncelikle pazar okumalarını yayınlayamadım. En kısa zamanda bunu telafi edeceğim.

Yoğun günlerden geçiyorum.

01-04 Ağustos’ta Google Partners tarafından verilen Google Yaz Okulu eğitimlerine başvurmuştum 2000 küsür kişinin içinden kabul edilerek katıldım.

kampus(43)

Google Partners Yaz Okulu eğitimleri..

(Hadi beni bulun:) 4. bloktan sağdan 2.kişi gözlüklü, not alan öğrenci:)

Benim için dijital pazarlamanın kapılarının açıldığı bir fırsat oldu.

İlk gün konuşmacısı Google Partners Ürün Müdürü Can Günaslan oldu.

İlk iki gün Google AdWords arayüzünü öğrendik ve reklamcılığın temellerini anlattı bizlere Dijital Pazarlama ve Strateji Uzmanı Özgür Deniz Aydın.

Kendisi çok sempatik ve gayet açıklayıcı anlatımlarıyla güzel bir eğitim oldu.

2.gün sonunda Google AdWords sertifikasyonu için sınava girdik fakat maalesef geçemedim ben ama yılmak yok. %80 başarı isteniyor sertifika için. Sınavdan geçemeseniz de bir hafta sonra tekrar girebilme hakkınız var. Ve sertfika 1 yıl süreyle geçerli. Güncel konular olduğu için sürekli geliştirilen süresi 1 yıl olması gayet normal.

Beni zorlayan sadece Google AdWords arayüzünü kullanamamak ve sayısal zeka açısından da maliyet hesaplama tarzı açıklamalar kısaltmalar kafamı karıştırdı:) Ama çözeceğiz, öğreneceğiz yılmak yok!

Google tarafından yılda belki 1-2 defa verilen bu eğitimler bence çok önemli.

Mutlaka eğitimler için takip etmenizi önerdiğim web sitesi:Think with Google 

Tabii ki bir tek eğitimler vs. yer almıyor burası haberlerin, araştırmaların, raporların ve tüm gelişmeleri öğrenebileceğiniz bir web sitesi.  E-postanızı kaydederek bültene abone olmayı unutmayın.

Asıl eğitimleri bulduğum sayfa burası: https://events.withgoogle.com/google-partners-kampus-2016/

Eğitimler bu ayki plananlar için Hala Şansınız Var!

Sizde 2.dönem ve 3. dönem için kayıt olabilirsiniz!

Önemli bir not: Lütfen geri dönüş için yani kabul olup olmadığınızı öğrenmeniz için mailin gelmesini beklemeyin eğitime yakın 4-5 gün önceden info mailine kabul edilip edilmediğinize dair mutlaka bir mail gönderin!

Eğitim Verilen Yer: Dome İstanbul  Yeri çok basit. İstanbul Sanayi Mah.Metrosundan Güney çıkışından solda kalacak şekilde sağda bir benzin istasyonu göreceksiniz. ileride Köfteci Ramiz’in olduğu sokaktan içeri girdiğinizde ilerde yolun bitiminde Dome İstanbul karşınızda.

Not: Google aramalarıyla uğraşmayın Dome farklı adreslerde yer alabilir kafanız karışmasın.

Ulaşım için: https://events.withgoogle.com/google-partners-kampus-2016/ulasim/


Gelelim bizim eğitimlere eğitimlerin sadece 3. gününde yer almadım.

Onun dışında ikramlar olsun ilgi alaka gerçekten çok güzeldi.

Fakat katılımcılar mühendisler, bilişim alanındaki öğrenciler ve sektöre yeni başlayan kişiler olduğu için midir nedir katılımcılar arasında sohbet vb. durumlar yoktu. Bu açıdan şu ana kadar katıldığım konferans ve seminerlere göre soğuk bir iletişim hakimdi 🙂

Bu eğitim özellikle Dijital Pazarlama yolunda ilerlemek isteyen, çalıştığınız şirketle Google AdWords kullanımı için gerekli eğitimleri kapsayan bir sertifika programı. En önemlisi Google tarafından ücretsiz veriliyor olması. Bu fırsatı kaçırmayın!

Katılım sağlamak için bana göre teknik olarak web ile ilgili temel bilgilere sahip olmanız şart! Daha önce bir it şirketinde çalışmam bana inanılmaz katkı sağladı çünkü sistemi ve arayüzü daha iyi anlamamı sağladı. Ve Facebook reklam vereni iseniz ki bu sizin için büyük kolaylık sağlayacak eğitimi anlamanız için.  Biraz tabii Pazarlama İletişimi alt yapısı biraz da sayısal zeka tadından yenmez!

Google Partners Türkiye Google Plus sayfasını mutlaka takip edin!

Bakınız: https://plus.google.com/communities/104645588368012843320

Ayrıca eğitimlere gelemeyenler için: (hadi size bi güzellik yapayım 🙂

Öncellikle bir adet Gmail hesabınız olması şart!

Ardından Google Partners web sayfasından üye olun.

Google AdWords sertfikasyonu eğitimi almak için: Türkçe Açıklamalı Özetten oluşan dökümanı indirebilir, bu döküman üzerinden çalışabilirsiniz.

Reklamcılığın Temelleri Eğitimi : çalışma dökümanı

Google AdWords sertifikası aldım mantığını anladım temellerim oluştu diyorsanız, özellikle hangi alana ilginiz varsa şuanda revaçta olan Mobil Reklamcılık eğitimi için aşağıdaki dökümanı indirebilir, yine Google AdWords’deki gibi çalışabilirsiniz.

Mobil Reklamcılık eğitimi : çalışma dökümanı

Ayrıca bunun dışında Google Partners panelinde görebileceğiniz üzere çeşitli alanlarda eğitimleri de mevcut. Dilediğiniz gibi eğitimler hakkında bilgi alıp sınavlara girebilirsiniz.

Google AdWords Sertifika Sınavı:

  • 120 Dakika
  • 100 Soru
  • %80 geçerli not
  • 4 ders

not: Yanlışlar doğruyu götürmüyor.

Mobil Reklamcılık Sertifika Sınavı: 

  • 90 Dakika
  • 70 Soru
  • %80 geçerli not
  • 4 ders

AdWords’den geçemedim diyorsanız bu sınavlar bağlamıyor isterseniz girebilirsiniz.

Bunun dışında eğitimler:

  • Arama Ağı Reklamcılığı
  • Görüntülü Reklamcılık
  • Video Reklamcılık
  • Alışveriş Reklamcılığı

Google AdWords dışında Özgür Bey, çok güzel istatistiksel veriler paylaştı mobil reklamcılık konusunda olsun e-ticaret konusunda.

Sizlere dikkatimi çeken paylaşmak istediklerim:

İlk 1994 yılında Banner reklamın doğuşu.

AT&T “You Will”

Hatta bu reklamın 2020 versiyonu da var.

  • 1996 – İlk arama reklamı Yahoo  tarafından yapılmış.
  • 1998’de Google kurulmuş.
  • ZMOT (Zero Moment of Truth) Yani Sıfırıncı Gerçeklik Anı konusuna değinildi.

Google Labs ile ortak yürütülen video reklamı: Snickers  Google Misspelling

Bence çok başarılı çok akılda kalıcı.

Kesinlikle çok akıllıca Superdrug reklamı:


(videoyu izlerken gülümsediğinizi düşünüyorum 🙂

Bu da çok iyi:)

Cannes  Lions 2015 ödüllü reklam: Geico Unskippable Family Long Form 01

Travel Micro Moments 

d0bdcfca592c239ccbab6fe90beffc17_view

Etkileyici bulduğum fotoğraflardan bir tanesi. Geldiğimiz noktayı gösteren bir fotoğraf karşılaştırılması. 2005 yılında Papa’nın taç giyme töreni, bir diğer fotoğrafta 2013 yılında taç giyme töreninden..

Bir de bizden görüntü Beşiktaş – Tottenham Olimpiyat Stadı’ndan elektrikler maçta kesilince..

bbu8l_1418324516_818

Türkiye’nin Online Nüfusu:

%51 İnternet kullanıcısı

%19 Online Alışveriş

%60 15-54 yaş

%56 Akıllı telefon kullanıcısı

%80 Android kullanıcısı

Kaynak: Global Market Evaluator

Ayrıca bakınız.

turkey1

Google Datalarının grafikleri için sektörel detaylar veren site:

Consumer Barometer

Benim en çok dikkatimi çeken istatistik veri.

tek ekran2 ve 3 ekran

Geldiğimiz nokta kullanıcıların aynı anda tek bir cihazla yetinmeyip hem telefon hem pc hem de tvye bakması inanılmaz. (Bunu bir tek ben yapmıyormuşum:)

25 yaş altındakiler %75’i YouTube üzerinden her şeyi öğrenebileceğini düşünüyor.

%80 35 yaş altındakiler merak ettikleri her konuda bir YouTube videosu bulabileceğini düşünüyor.

Kaynak: Ipsos Turkey 2015

Elimde çok fazla istatistiksel veriler var. Elimden geldiğince özetlemeye çalıştım.

Biraz internet üzerinden araştırma yaparsanız çok güzel verilere ulaşabilirsiniz bu konularda. Benden şimdilik bu kadar.. Takip etmeye devam edin.. Burada kalın.

Google Yaz Okulu: Reklamcılığın Temelleri ve Mobil Reklamcılık” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s