Pazar Okuması : Ortaya Karışık

Merhabalar,

Uzun süredir sağlık sorunları, evdeki iş nedenlerinden ötürü yazı yazamadım. Malumunuz Türkiye gündemi de bunda etkili oldu.

Sizlere çok güzel içerikler hazırladım. Haydi başlıyoruz!

Bu haftaki içeriklerimde ortaya karışık bilgiler vereceğim.

Canon Türkiye tarafından paylaşılan Fotoğraf merakı olan kişilere göre olan bir içerik.

Diyafram, Estantane ve ISO ayarı.

13886287_1044941962256218_6079522351458259809_n.jpg

Kaynak: Canon Türkiye Facebook Sayfası

  • Marketing Türkiye’de yayınlanan bir haber. Son zamanlarda özellikle mobil reklamcılık ilgi alanım.Ülke olarak gerçekten çok iyi bir ivme kazanıyoruz.

Türkiye’deki Kullanıcılar Reklamlara Daha Fazla Tıklıyor, Avrupa’ya göre kıyasla.

MobileAdvertising.jpg

Bu ne demek oluyor işletmeler ve markalar Mobil Reklamcılığa önem vermeli.

Türkiye’deki Akıllı Telefon kullanıcı sayısı giderek artıyor, bu değerlendirilmeli.

Türkiye’de masaüstü CTR ortalaması yüzde 1,01 olarak gerçekleşirken, akıllı telefonda yüzde 1.44 ve tablette ise yüzde 0.96 oldu.

En çok da mobilden mağaza içerisindeyken fiyat karşılaştırması yapıyoruz, bir ürünü karşılaştırma yaparak ucuza, indirimli almayı seviyoruz.

Tabii dijital reklamlara yatırımlar da artıyor.

IAB Türkiye’ye göre, Türkiye’de 2015 yılında dijital reklam yatırımları bir önceki yıla kıyasla yüzde 18,8 oranındıa büyüme göstererek 1,6 milyon lirayı aştı. Display reklam kategorisi ise 611,5 milyon liraya ulaştı. Bu rakamlar arasında en fazla büyümeyi ise yüzde 61 ile mobil gösterim reklamlar elde ederken, pazardaki payı 41,6 milyon lira oldu.

Kaynak: Avrupa’nın mobil reklamlara en fazla tıklayan ülkesi Türkiye

Bu haftanın en çok konuşulan konulardan bir tanesi Instagram’ın SnapChat kopyası olarak tanımladığım Instagram Stories özelliği.

Bildiğiniz üzere Instagram’ı Facebook satın aldı. Son yıllarda yükselişe geçen SnapChat satın almak için teklif götürdü, red cevabı olan Facebook Instagram’a bu özelliği getirdi. Bizimkiler de hemen adapte olmaya denemeye hazırlar ve seviyorlar.

İnternette dolaşırken çok ilginç bilgilere rastlıyorum. İşte onlardan biri:

Laptoplarınızın şarj kablosunda bulunan siyah kalın kısmı bilirsiniz.

q6jnz7r2mm7qi27h5p5e

 

ferrit denilen bu kısmın çok önemli bir işlevi var. Elektrik kablosundan müdahale olasılığını ortadan kaldırıyor.

b02d21ff041

Bu da iç kısımdaki görüntüsü.

  • Sizlere bir uygulamadan bahsedeceğim. Hafta içi çok sevdiğim bir abim paylaşmıştı. Acayip hoş basit güzel bir uygulama. Uygulama ücretli olduğu için web üzerinden kullanmanızı tavsiye ediyorum. Bu tarz minik uygulamaları çok seviyorum.

A Soft Murmur : Doğadaki seslerden istediğiniz şekilde ayarlayarak kitap okurken, dinlenirken güzel bir ambiyans yakalamanızı sağlıyor. Huzur dolu güzel bir özellik.

A soft murmur.jpg

Sizlere  önerim: Hafif Yağmur, Orta Dalga Sesleri, Hafif Ateş, Hafif Kuş Sesleri, Az Cırcır Böceği.. Modunuza göre ayarlayabilirsiniz. Ben meditasyon yaparken denedim gayet başarılı oldu.

www.asoftmurmur.com/

  • Araştırmalarım sırasında denk geldiğim bilgi dökümanlarından bahsedeceğim.

Araştırmada Yenilikler Konferansı yapıldı Haziran 2016’da. Orada yapılan konferanstaki sunumlara erişebiliyorsunuz. Ki ben konferans, seminer sever biri olarak gidemediğim etkinliklerdeki konuşmaları yahut evdeysem canlı yayın bağlantılarını olabildiğince takip etmeye çalışırım.

Araştırmada Yenilikler Konferansı 2016 Konuşmalarının sunumlarını burada bulabilirsiniz.

Steve Levy_Etkili Marka Olmanın Sırları

Serkan Ceran_Adam Olacak Lansman

Simon Atkinson_Dünyayı Yeniden Şekillendiren 10 Mega Trend

Stephen Donajgrodzki_Tutumları Değiştirmekten Davranışı Şekillendirmeye

Hasan Çalışkan_ Müşterinin Çabasını Azaltalım Ama Nasıl

Phil Shaw_Dijitalin Şifrelerini Çözmek

Yayınlanan sunumlardan örnek verirsek içerik olarak.

Simon Atkinson – Dünya’yı Yeniden Şekillendiren 10 Mega Trend konusunda

1980’ler ve Şimdi karşılaştırılması yapmış.

1980's - now.jpg

Her yerde bir “Online”, “Digital”, “Mobile” kelimeleri dikkatinizi çekiyordur.

Araştırma Kütüphanesi gayet zengin bir içeriğe sahip, benim gibi ordan oraya kaybolabilirsiniz.

Phil Shaw – Sunumundan seçtiğim güzel bir sonuç..

brands.jpg

brands 2.jpg

Stephen Donajgrodzki’nin tam da ilgi alanım olan bir konuya değinmiş.

Clipboard01.jpg

Sosyal Medya.co’da yayınlanan ilgili bulduğum nadir içeriklerden bir tanesini sizlerle paylaşacağım.

6 Sosyal medya ve Seo Trendi!

Anlık Video, Yani bu size SnapChat’i ve Instagram son özelliği olan Instagram Stories özelliklerini hatırlatsın.

Canlı Yayın Gerçek Zamanlı Video Paylaşımı: Facebook’tan Canlı Yayın özelliği ki bunu da Twitter’dan Periscope uygulaması aracılığıyla kopyalanan bir düşünce. hatta dikkat ettiyseniz canlı yayın sırasında Periscope’daki gibi gerçek zamanlı ifadeler gözüküyor.

Türkiye’den de başarılı bulduğum yerli sosyal medya uygulaması Scorp video içerikleri açısından ön planda tutuyor bu özelliği.

Sesle arama özelliği:

Siri’den, Amazon Alexa, Google Home : İnsanlar o kadar eringeç oldular ki artık yazmak yerine sesleriyle arama yapıyor. Bunu şuna benzetiyorum. WhatsApp kullanıcılarından bilirsiniz, kimisi hep ses kaydı göndererek iletişim gerçekleştirir. Bence buna benziyor.

Sosyal Medya’da İçeriğin Trendi:

Yayıncılar için Facebook Instant Articles getirdi. Yani yeni bir makale, haber vb. dökümanları, duyuruları bu yolla paylaşma. Seo açısından önem taşıyor. Haberler daha çok ön planda olacak.

ezgif-1716915983.gif

Ben açıkcası Twitter’daki hashtag mevzusunun Facebook’taki gibi kullanımının faydalı olduğundan yanayım. Birçok aramayı bile bu şekilde kendi içinde gerçekleştirebiliyorum ki Facebook Trendlerinde görebilirsiniz.

Aslında Facebook’un yaptığı şey şu: Piyasadaki öne çıkan uygulama ve web sitelerini takip ederek onlarda bulunan kendisinde eksik olan özellikleri kendi ürünlerine katıyor.

Son Instagram Stories meselesinde olduğu gibi.

Göz atmak isterseniz: Facebook Instant Articles

Bu konuya pek katılmıyorum diğer trendlerden biri: Mobil uygulamaların yükselişi.

Her işletmeye, her markaya her web sitesinin amacına yönelik kapsamadığını düşünüyorum. Her web sitesinin birer mobil uygulaması olmalı, olacak diye bir kaide yok. Nedeni ise akıllı telefonların hafıza kapasiteleri. İnsanlar sırf yer kaplamaması için uygulama kaldırıyor yahut indirmekten vazgeçiyor. Bunu göz önünde bulundurmakta fayda var. Ben bir web sitesinin mobil uyumlu olmasının daha akıllıca olduğunu düşünüyorum. Fakat gelelim asıl konuya Seo açısından Mobil Uygulamalarda yapılan Aso çalışmaları kesinlikle yükselen trend.

Google Rich Answer: Çok akıllıca düşünülmüş bir sistem. Artık aradığınız soruların cevaplarını ararken ulaşacaksınız. Bu yüzden web siteniz için sorulan sorulara göre durumunuzu düzenleyin.

Kişiselleştirme:

Bunu her gittiğim seminerde mutlaka duyarım. Neden kişiselleştirme derseniz, insanlar kendisine adıyla hitap etmesini ve kendi zevkine uygun kullanmayı seviyor.

Sosyal medya ağlarında artık yayın akışı kullanıcıya göre, arama geçmişine veya konumuna göre değişebiliyor.

Bu şuna benziyor Instagram’da nasıl artık size önerilen arkadaşlarınız varsa, aynı şekilde Facebook’ta Tanıyor Olabileceğiniz kişileri size gösteriyorsa, aynı zamanda Instagramda Keşfet bölümünde sizin likelarınıza, yorumlarınza, takip ettiğiniz, arama yaptığınız her şeyi bir depolama yapıp ona göre filtrelenerek size içerikler, reklamlar, kişiler sunuluyor.

Kaynak: Yazıyla ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. 

Sizlere güzel 2 videoyla bu haftayı sonlandıracağım.

Bright Side’da gördüğüm Do It Yourself videolarından bir tanesi.

Akıllı telefonunuzla Projektör Yapabilirsiniz.
https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fbrightside%2Fvideos%2F734642780011643%2F&show_text=0&width=400

Bir diğeri Akıllı Bagajlar ürünü.

Bence çok eğlenceli, kullanıcı ve hızlı!
https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2F5min.crafts%2Fvideos%2F733106563498598%2F&show_text=0&width=400

Bu haftalık bu kadar haftaya görüşmek dileğiyle 🙂

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s