Merhaba,
Uzun zamandır teknik sorunlardan ötürü yazı yazamıyordum. Bugün Starbucks’dan internete bağlanarak bir yazı güncellemek istedim. Evde internet bağlantım yok maalesef. Yani bir iletişimcinin iletişimsizliği söz konusu. Umarım uzun zamanda bu sorunum hallolur. Pazar Okumaları yerine her hafta Haftalık yazılar yazmayı planlıyorum. Umarım internetsizliğim buna engel olmaz.
Uzun süredir yazmak istediğim konulardan bir tanesi: Dijital Pazarlama Uzmanlığı hakkında olacak. Ben Sosyal Medya Uzmanıyım. “Uzman” kelimesinden de pek hoşlanmıyorum aslında. Yaptığımız işle ilgili negatif eleştiriler oluyor. Fakat işin işine girince öyle olmadığını, gerçekten bir uzmanlık gerektirdiğini anlıyor insanlar.
Gelelim Dijital Pazarlama Uzmanlığı mesleğine. Sektörde yeni verilen pozisyonlardan bir tanesi : Dijital İletişim, Dijital Pazarlama Uzmanlığı, Dijital Medya Uzmanı. Dijital Pazarlama Uzmanı olarak kariyerime yön vermeme neden olan etmenlerden bir tanesi dijitale olan merakım, ilgimdi.
Sizlere Bilge Adam Akademisi’nin Dijital Medya Uzmanı (>Sosyal Medya Uygulamaları) Sertifika eğitiminden bahsedeceğim. Biraz sektörde bu konuda eleştirilerim olacak. Özellikle iş başvurularında en az 4-5 hatta 10 senelik deneyim arayan şirketlere eleştirim olacak. Bir de İK Uzmanlarına eleştirim var:) Şuandaki İnsan Kaynakları Uzmanı olarak yetişen bazı uzmanların yeni olan pozisyonlarda özellikle dijitalde bu mesleklerle ilgili ne ilan verilmesini, ne de mülakat yapmasını bilmemeleri benim en çok dikkatimi çeken sorunlardan birisi. Genelde sosyal medya uzmanları, dijital medya uzmanları ik departmanlarıyla görüşmeden direkt bilişimcilerle muhatap oluyoruz (ki bu konuda şikayetçi değilim yanlış anlaşılmasın en iyi anlayan ekiplerden biridir fakat onlar iletişim yönü, yaratıcı bakış, sözel iletişim açısından zayıftır.). İK Uzmanlarının bu konuda kendilerini yetiştirmeleri gerektiğini düşünüyorum.
Bilge Adam eğitimi sadece bir örnektir. Türkiye’deki ismi oturmuş, marka değeri olan kaliteli eğitimlerin verildiği bir yerdir. Sektörde de adı iyi bilinir. Fakat bazı konularda anlamadığım durumlar var. Google AdWords eğitimi ücretsiz bir eğitim sertifikalarını da ücretsiz alabiliyorsunuz, sadece biraz araştırma yapmanız gerekiyor o kadar. Bu eğitim programını ben yönlendirici olması açısından kullanıyorum:)
Eğitim Programı’nda:
Dökümanı buradan görüntüleyebilir, inceleyebilirsiniz.(http://www.bilgeadam.com/akademi/Pdfs/DIJITAL_MEDYA_UZMANI.pdf)
6 Saat Dijital Medyada Kurumsal İletişim
İçerik olarak Web Site, Mikro Site, Mobil Site, Blog, Sosyal Medya, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest
Bu kısmı internet üzerinden çeşitli kaynaklardan erişebilir bilgi sahibi olabileceğinizi düşünüyorum.
Buraya eksik olan İletişim adına temel bir ders olmaması. Yeni Medya ve Geleneksel Medya karşılaştırılması, bir iletişim tarihi süreci. Çok mu akademik olarak bakıyorum bilemiyorum.
30 Saat SEO (Search Engine Optimization) ve SEM ( Search Engine Marketing)
Seo, en popüler en ucuz yöntemlerden biri 🙂
Bu konuda sizlere bir Google Dökümanı paylaşabilirim. Kendimde bu konuda çalışmalar yapıyorum öğrenmek için. Eğitim bilgileri: https://support.google.com/webmasters/answer/35291
Google Arama Optimizasyonu Başlangıç Rehberi
Webmasterlar için Google’ın bir web sitesi var burayı takip edebilirsiniz: https://webmasters.googleblog.com/
70 Saat Sosyal Medyada Pazarlama
Facebook kendi verdiği eğitimler var.
https://newsroom.fb.com/ Facebook haberlerinin yer aldığı gelişmeleri takip edebileceğiniz. Facebook Blogu.
20 Saat Content Marketing ( İçerik Pazarlaması)
20 Saat Mobil Pazarlama
Özellikle responsive design ve web dünyasındaki gelişmeler burada önemli. Bir diğer önemli olanlar: Lokasyon bazlı pazarlama, Mobil Uygulama başarısı, Mobil Reklamcılık, App Store Optimizasyonu (ASO) (bu konuda daha önce Kadir Has Üniversitesi’nde katıldığım bir konferansta bilgi almıştım. (yazıyı okumak isterseniz)
Mobil Reklamcılık ile ilgili olarak Google Yaz Okulu’nda Mobil Reklamcılık eğitimi almıştım. Sizler de bu konuda bilgi sahibi olmak isterseniz: Google Mobil Reklamcılık eğitimi hakkındaki yazım Bu yazıda hem Google AdWords dökümanı ve Mobil Reklamcılık eğtimi dökümanı vardır. Ayrıca Google’ın diğer eğitimleriyle ilgili bilgi almak için mutlaka Google Partners sayfasına göz atın.Eğitim dökümanları ücretsiz, bazıları İngilizce ve Sınavlara katılım da ücretsiz!
5 Saat E-Mail Pazarlama
Sms pazarlamasının e-mail versiyonu ben böyle tanımlıyorum. Yasal süreçler ne durumda bu konuda tam bilmiyorum. Özellikle geçen sene bununla ilgili olarak yasa çıkarılmıştı. Kimler ceza aldı? Kimler listelerinden maillerinizi çıkarttı? Gelen smslerden özellikle iptal ettiklerim oluyor. Smslerin sonlarına iptal etmek için Allahtan bilgilendirme yapan şirketler var. Özellikle E-mail aldıklarım var sırf tasarımlarına içeriklerine bakmak için yapıyorum 🙂 Bu konuda da yasal boşluk olduğunu düşünüyorum hala. Nasıl Instagram vb. sitelerdeki yapılan satışlar gibi.
9 Saat E-Ticaret ve B2B Pazarlama
Farkındasınız di mi? Mağazalara ziyaretler ve yapılan alışverişler git gide azalıyor ve Türkiye’deki e-ticaret sitelerine yapılan alışveriş istatistikleri giderek artış gösteriyor. En çok dikkat çekilen alışkanlık özellikle bizimkilerin mağazaya gelip bakıp, mağazadayken internetten fiyat araştırması yapması gibi. Seviyoruz istediğim ürünü ya da hizmeti ucuz almayı.
Bu eğitimde en çok geçen en önemli ayrıca işlenmesi gereken bir konu : User Experience Kullanıcı Deneyimi.. Hatta iş ilanlarında bile görürsünüz Ux Designer arayışları 🙂 Yeni mesleklerden biri. Çok iyi bir boşluk ve fırsat söz konusu.
20 Saat Web Analytics ve Testing ( Raporlama ve Test)
Burada Yandex Metrica, Google Analytics gibi araçlar geliyor aklımıza hemen:)
Google Analytics için sertifika programı da eğitim dokümanı mevcut. Eğitimler video olarak İngilizce olarak yer almaktadır. Yine Google Partners kısmından erişebilirsiniz.
Google Partners Türkiye Google Plus sayfasını mutlaka takip edin!
Bakınız: https://plus.google.com/communities/104645588368012843320
20 Dijital Reklamcılık
Google AdWords için: Google Yaz Okulu Eğitimlerinden bilgiye ulaşabilirsiniz.
Şimdilik söylebileceklerim bu kadar. Zamanım olsa daha ayrıntılı yazmak isterdim. Maalesef internet koşullarım buna engel oluşturmaktadır.
Öğrenmek uzun süreçli, teknik olarak sizi zorlayabilir, ama eğlenceli bakış açınızı değiştiren bir iş Dijital Pazarlama..
#quoteoftheday : “Never stop learning, because life never stops teaching.” pic.twitter.com/Y4cORF9XF4
— Sinem Özel (@sinemozel58) 11 Ekim 2016