Merhaba,
Bu haftanın yazı konuları: YouTube ve #Webrazzi16 olacak.
YouTube konusunda hocam Atıf Ünaldı’nın Türkiye YouTube Kullanıcı Profili Araştırma Yazısı‘nı okumanızı öneriyorum.
YouTube’a her 1 dk’da 400 saatlik video yükleniyor.
Özellikle Türkiye’de ben bu artışı mobil kullanım artışı, satış ve tablet fiyatlarının düşüşüne bağlıyorum. Müzik dinliyoruz, dizi izliyoruz, klip izliyoruz, çocuklara çizgi film açıyoruz oyalansın diye :D, ilkokulda çağındaki özellikle çocukların kendilerine ait YouTube kanalları var. Bunu özellikle kuzenlerimden biliyorum. Okuldaki arkadaşlarıyla yarış halinde videolar çekiyor annesinin babasının telefonun ve YouTube kanalına yüklüyor. Oyuncaklarından, diy projelerine, oyun hilelerine kadar her şey var. Ve hangimizin takipçisi yorumu görüntülenmesi fazla diye yarış yapıyorlar 🙂 Özellikle çocuk ürünleri için YouTube reklamları çok iyi bir fırsat oluşturuyor markalar için. Ev hanımları özellikle bu aylarda turşu kurmaktan, kışlık hazırlıklarını YouTube’dan öğreniyor, paylaşıyor.
Tv izlerken özellikle dizinin reklam aralarında YouTube izliyoruz. Oyunların hilesi, yeni bir telefon veya elektronik bir alet alımında ilk başta YouTube’daki videoları izliyoruz. Müşteri deneyiminin paylaşıldığı en güzel örneklerinden YouTube. Özellikle genç kadınların YouTuberlar yoluyla makyaj, saç vb. içeriklerin takip edildiği ve izlendiği en çok ziyaret edilen sosyal medya kanallarından biri: YouTube!
YouTube’da uzun süre kalınmasını sürekli ordan oraya gezinmemizi sağlayan yapısından kaynaklanıyor. Nerden nereye geldiğinizi bilemiyorsunuz. Aslında aradığınızın dışına çıktığınızı farkediyorsunuz bir süre sonra.
Atıf Hoca’nın araştırma yazısında gerçekten markalar için yönlendirici bilgiler yer arıyor çok iyi bir medya planlamasıyla nokta atışı yapılabilir.
#Webrazzi16 var bugün. Katılamayıp canlı yayına gözattığım. Çok önemli bilgiler paylaşılıyor.
TR’de 43 milyon aylık aktif Facebook kullanıcısı var. Günlük aktif rakam ise 30 Mil. Bir kişi ort. günde 15 defa FB’a giriyor. #Webrazzi16 pic.twitter.com/feTUUWDslF
— Oğuzhan Saruhan (@saruhanoguzhan) 19 Ekim 2016
Sektörümüzün en büyük problemlerinin başında geliyor adblocker kullanımı. Şimdilik %8, ama giderek yükseliyor.. #iabturkiye https://t.co/DlzXgIMG9H
— Cagan Caglar (@cagancaglar) 19 Ekim 2016
Yine her zirve, konferans da olduğu gibi şu cümleleri duyabiliyoruz: ” Mobile ve e-ticarete ilgi artıyor. ” vallahi sıkıldık bu sözlerden bize bilmediğimiz şeylerden bahset diye biri çıkıyor.
“Y jenerasyonu, yapılan araştırmalara göre mobil artıyor ve e-ticaret büyüyor” sizi bilmem ama ben bu cümlelerden sıkıldım. #Webrazzi16
— Aykut Aslantaş (@aykut_aslantas) 19 Ekim 2016
Türkiye’de Instagram’ı kullanmak İçin 5 başlıca sebep. #Webrazzi16 pic.twitter.com/rMqZUuLpT6
— Oğuzhan Saruhan (@saruhanoguzhan) 19 Ekim 2016
Dikkatimi çeken yeni girişimlere de göz atarsak:
Evdebakici.com
Shopsta
Bir diğer haber Hanzade Doğan Boyner, e-ticaret siteleri için yeni dağıtım kanalı olarak konumlandıracakları HepsiEkspress’i duyurdu.
Türkiye’de gerçekten çok yaratıcı genç beyinler var, fırsat verilse neler çıkar diyebileceğimiz bir kuşak var. Fakat sistemin genel sorunu erişebilmek, ulaşabilmek ve yatırım.. ARTI Cesaret!
“Haftalık: YouTube, #Webrazzi16” üzerine bir yorum