Women Techmakers Istanbul 2017 Notlarım

Merhaba,

19 Mart’ta Eventbrite sayesinde gördüğüm Women Techmakers Istanbul 2017’ye katıldım. Genç arkadaşları kırmadım bir fotoğraf çekindim:)

DSC_0041

Bahçeşehir Üniversitesi’nde çok kaliteli ve faydalı bir etkinlikti benim için.

Kagider’de Geleceğin Genç Kadın Lideri seçildiğimden beri içimde hep kadınlara yönelik bir şeyler yapma ihtiyacı hissediyorum. Gelecek dönemlerde bir projeyi hayata geçirmek için çalışmalarım olacak, paylaşacağım buradan da.

Özellikle bu tarz etkinliklerde genç kadınların eğitimli, bilgili ve iş hayatında etkin rollerde yer alması beni inanılmaz mutlu ediyor ve güçlü kılıyor.

09:30’da Keynote: Açılış konuşması.

Women Techmakers programının varlığından haberim de yoktu bu arada. Bu etkinlik sayesinde öğrendim. Google’un dünyada ne kadar teknolojiye dokunan kadın varsa bir platformda hepsini topladığı bir program. Harika değil mi?

Google’dan diğer konuşmacı Sarah Gordon, bize deneyimlerinden bahsetti. 20 yıllık bir teknoloji sektöründe deneyime sahip.

Kahve arasında ilkokuldan arkadaşım Günışığı Cihangir’den Diesel Express VR oyununu denedim. Tabii gözlüksüz ben beceremedim. Kendisi Codemodeon’da Game Artist’ti daha önce.

Kendi web sitesinden de yaptığı çalışmalara bakabilirsiniz: gunisigicihangir.com

IMG_2985IMG_2987

Kahve arasından sonra saat 11:00’de İstanbul, Galata Tower, Maiden’s Tower ve Bosphorus salonlarında ayrı ayrı konuşmalar vardı. Aynı saatlerde olduğu için konuşmalar aralarından kendime yakın konu başlıklarını seçip ona göre salonlara gittim.

Dikkatimi Bankaların Dijital Dönüşümünde ‘Müşteri’ Nerede? sunumu çekti. Ondan önce Recruting Women IT konu başlığıyla Michael Page’den Tuğçe Damgacı ve Sıla Suna vardı. İş hayatındaki kadınların terfi zorluklarından ve sektördeki deneyimlerinden bahsettiler.

IMG_2967.JPG

IMG_2969.JPG

Ardından kendim gibi iletişimci, UX designer konusunda uzman bir kadın Nilay Ocak’ın ankaların Dijital Dönüşümünde ‘Müşteri’ Nerede? sunumunu dinledim. Kendisiyle ayaküstü tanıştım ve sohbet etme fırsatı yakaladım. Sağolsun Twitter üzerinden de bana tavsiyeleri oldu.

İş hayatı: LC Waikiki, Global Bilgi, Akbank, Yapı Kredi ve en son Userspots’ta son bulmuş.

Daha önce benim Kworks’te tanıdığım Userspots’tan Mustafa Dalcı ile birlikte çalışmışlar.  Hatta UX’e ilgisinden ‘Ladies that UX Istanbul’ adında bir oluşumla kadın ux designerları bir araya getirmiş.Uxpa yani Kullanıcı Deneyimi Profesyonelleri’nin oluşturduğu topluluktan da bahsetti. Şubat ayında UX Istanbul 2017 – 3. yılı yapılmış.

Kitap tavsiyesi olarak Homodeus’u şuanda okuduğunu öncesinde Homo Sapiens’i okumuş. Kendisi kitabın Müşteri deneyimi için bir analoji olduğunu belirtti.

YouTube üzerinden bir video izletti: Generation CX

Öğle yemeğinden önce Çevik Süreçler ve Teknik Mükemmeliyet İş Yaşamında Öne Çıkmanızı Nasıl Sağlar? başlıklı sunuma gittim. Açık söyleyeyim yazılımcılar ağır bastığı için konuşanları pek anlayamadım 🙂 Fakat çok güzel bir bilgi verdiler özellikle bunu paylaşmak istedim.

Jeff Bezos’un 2 #Pizza kuralı: Eğer bir grup/takım, iki pizza ile doyamayacak kadar büyükse, efektif çalışmaları zordur.”

Öğle yemeğinden sonra Alternatif Ödeme Teknolojileri konusunda BKM (Bankalararası Kart Merkezi) Zeynep Erdemi konuşmacıydı.

IMG_3017[1]

İnanılmaz güzel faydalı ve akıcı bir sunumdu. Bu sunumu bu konuda biraz bilgimi genişletmek amacıyla seçmiştim. Zeynep Hanım bizlere çok iyi veriler verdi.

Sizlere bunları paylaşacağım özellikle.

Türkiye’de Mobil Cüzdan Uygulamaları, Dünya’da Mobil Cüzdan Uygulamaları, Türkiye’de Para Transferleri, Dünya’da Para Transfer Uygulamaları, Türkiye’de Ödeme Hizmet Sağlayıcıları, Dünya’da Ödeme Hizmet Sağlayıcıları, Türkiye’de NFC ve HCE Teknolojisi Kullanan Uygulamalar, Dünya’da Dijital Mobil Cüzdan, Türkiye’de Online Alışverişlerin Platform Dağılımı, Türkiye’de En Çok Hangi Gün ve Saatte Alışveriş Yapılıyoruz?, Türkiye’de 42 IoTGirişimi yer alıyor. Bunlardan en çok bilinenler, Chatbot’un Yer Aldığı Sektörler, Türkiye’de  ve Dünya’da Biyometrik Kimlik Doğrulama Uygulamaları, Dünya’da Chatbot Uygulamaları, Blockchain  Nedir?, Bitcoin Sanal Cüzdanlar, Blockchain Dünyası’nda Neler Oluyor?

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

En çok dikkatimi çeken: Türkiye’de En Çok Cumartesi ve Pazar günleri alışveriş yapıyoruz. En Çok saat 16:00 ile 22:00 arası yapıyoruz. Platform olarak hala Web önde, çünkü  her ne kadar mobil ekranlar büyüse de büyük ekranda ödeme yapmak istiyoruz. Akıllı Telefon – Tablet karşılaşmasında Akıllı Telefon galip. İşletim sisteminde Android tabii ki önde.

Ardından bir başka salonda Nesine.com’dan Filiz Altıntürk’ün Front-End’in 1 saniyesi sunumuna girdim. Harika şeyler anlattı. İnanılmaz bilgili bir kadın. Bakış açımı genişletti. Teşekkürler kendisine.

  • Mozilla sayfa hızını 2.2 saniye arttırdığında Firefox’un indirme oranları %15.4 yani yılda 10 milyon artmış.
  • Web sitesinde response süresi 1 sn’dir.
  • Fortune 100 listesindeki şirketlerin web sitelerine baktığımızda, en iyi hız testinden geçen siteler olduğu görülüyor. Ve mobil sayfaların yüklenme oranı 5 saniyeyi geçmiyor.
  • Amerika Birleşik Devletlerinde yapılan seçim kampanyalarını hatırlarsınız. Bu tarz seçim kampanyaları ve bağışlarda ne kadar önemli internet hızı.

IMG_3080.JPG

  • Bir göz kırpışından (4ms) daha uzun süren her şey yavaştır.
  • Jakob Nielsen kitabında 3 önemli zaman sınırından bahsediyor:
  • 0.1 saniye, 1 saniye ve 10 saniye.
  • 2000’de bir insanın ortalama dikkat süresi 12 sn iken 2015’te 8,25 sn’lere düştü. Yani akvaryum balığınınkinden 1 sn daha kısa!
  • Gerçek insan tarzı bir iletişim hızı beklentisi referans alır. Referans noktası rakipler tarafından da belirlenebilir.
  • Rakiplerinizden bir fark yapmak istiyorsanız, sitenizde %20 oranında bir değişiklik yapın. Çünkü bu farkedilebilir bir farktır. 5×0.2=1 sn.
  • Algı Yönetimi : Aktif bekleme veya pasif bekleme
  • YouTube örneği Önceden başlatma, Kullanıcıyı aktif tutarken geri planda sonraki adım için hazırlık yapma. Bu duruma örnek kendi adıma Facebook’u çevrimdışıyken kullanırken zaman tünelimde yorum yapabilme fakat daha sonra kaydedebilme özelliğinin olması.
  • Normal ve optimize edilmiş bir web sayfası arasındaki fark:

IMG_3094.JPG

Sunumdaki kaynaklar:

IMG_3095.JPG

En son yapılan sunum : Teknoloji Girişimciliği ve Liderlik Paneli’ydi.

Başak Taşpınar Değim – Armut.com  Kendisiyle tanışma fırsatı buldum. Armut.com’un kuruluş hikayesini anlattı. Çok iyi tavsiyeler verdi yeni girişimcilere.

Dilek Dayınarlı – ScaleX

Hande Çilingir – Insider

Merve Kara – Webrazzi. Sonunda senelerdir yazılarını okuduğum Merve Kara’yla tanıştım 🙂 Çok sempatik gerçekten çok bilgili bir kadın.

Hoş bir sohbet oldu. Kadınların böyle karşımda başarılı, kendine güvenen ve çalışkan şekilde görmek beni inanılmaz motive ve mutlu ediyor.

Teşekkürler Bahçeşehir Üniversitesi, Teşekkürler Women Techmakers Istanbul ekibi.

Ve tüm katılımcılar…

Not: Yazıyı biraz geç yazdığım için kendime kızıyorum elbet, bugüne kısmetmiş 🙂

Bir Cevap Yazın

