Instagram’ın Yeni Özelliği: Artık hikayeler daha ön planda!

Merhaba,

Instagram’ın son güncellemesiyle gelen yeni özelliğinde artık konum ve etiket bazlı hikayeleri herkes görebilecek.

Örneğin kendi Instagram profilinizde paylaşmış olduğunuz konumu aratan kişi sizin profiliniz herkese açık özelliğe sahipse sizin hikayenizi konum aratarak görebilecek. Aynı şekilde hashtag bazlı aramalarda hikayeler görülebilecek.

Örnekte olduğu gibi Taksim konumunu arattığımızda konum bazlı hikayeleri görebiliyoruz. #taksim hashtagi ile arattığımızda da bir mağazanın ürünlerini gösterdiği bir hikayeyi görüyoruz.

 

Bildiğiniz gibi  Facebook Instagramı satın aldıktan sonra, Instagram Stories özelliğini, Snapchat uygulamasının özelliğinden kopyaladı. Bununla da yetinmedi efektleri de özellikleri arasına kattı.

Instagram Stories kimlerin görüntülediği ekranda ise görünüm bu şekilde.

instagram yeni özellik 1

Peki bu yeni özelliği markalar, şirketler nasıl kullanabilir?

Konum paylaşımları, hashtag bazlı hikayeler ön plana çıkacak. Bana öyle geliyor ki Instagram bu yeni özelliği daha ön plana çıkaracak yeni bir reklam modeli de yapacağa benziyor. Markaların kriz yönetimi açısından konum ve hashtaglerini daha iyi takip etmesi ve dikkat etmesi gerekir. Özellikle konumlarda paylaşılan hikayeleri ön plana çıkarabilir. Artık hikayeleri konum ve hashtagler kaplayacak, içeriklerde paylaşılan popüler hashtaglerin görünümüne benzeyecek gibi görünüyor.

  • İşletmeniz için, markanız için mağaza adreslerini doğru konumlandırın, Ürünlerinizi yansıtacak konum bazlı paylaşımlar yapın. Bu demek oluyor ki İstanbul’da Taksim’deki bir mağaza Taksim’i konum yaptığında popüler konum olduğu için insanlar daha çok görüntüleyebilir. Bence biraz bu tarz paylaşımlar deneyimleyerek olur.
  • Hashtagler çok önemli bence konumlardan da. Kendi spesifik özelliklere sahip ürün ya da hizmetinizi ön plana çıkaracak hashtag listesi yapabilirsiniz. Örneğin bir estetik ve güzellik merkezi #oksijenbakimi hashtagi ile hikayeler paylaşabilir. Bunu bir de konum bazlı potansiyel müşteri hedef kitlesine göre yaparsa, dönüşümleri daha iyi olabilir.
Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s