Yükselen Kadın Gücünün Markalara Yansıması!

Uzun süredir takip ettiğim markalarda yükselen kadın gücünün markalara yansımasını bu yazıda ele alacağım.

Özellikle son dönemlerde kadın odaklı hedef kitleye sahip markalar kadının gücü, kadının iş hayatındaki yeri, kadın hakları adına yapılacak çalışmalar markaların stratejilerinin odak noktası haline geldi.

Örnek verecek olursak;

Elidor – “EL ALEM COLLECTION” #hepkendiyolumuzda

El alem ne dersin desin biz böyle yaşarız hep kendi yolumuzda!

Söyle başarılı ve yıllardır süren kadının yaşam tarzına, özgürlük sınırlarına ve haklarına vurgu yapan bir kampanya. Reklam filmi sanki Türkiye’de çekilmemiş algısı yarattı bende bayağı Avrupai bir çizgi olmuş. Bence bu reklamın alternatifleri de yapabilir.

Dove – Benim Güzelliğim #rakamların ötesinde

Nike – Bizi Böyle Bilin

Nike bana göre bir öncü ve çok başarılı bir reklam kampanyasıyla dikkat çekti. Çünkü Türkiye’deki en etkili ve gençlerin en çok takip ettiği ilham aldığı kişileri seçti. Doğru reklam yüzü her zaman doğru yerde kullanıldığında etkili sonuçlar doğurur.

Globalde bunun örneklerini özellikle Orkid #KızGibi kampanyasında görüyoruz.

Kadının reklam ve sponsorluk çalışmalarında odak noktası olması siyasette, teknolojide ve bilimde başarılı kadınların çoğalması, haklarını dile getirmesi yeteneklerinin farkedilmesiyle başladı. Burada bir parantez açacağım: Her şeyin çabucak tüketildiği bu düzende kadınları kullanarak bir reklam malzemesi yapmadan onların gerçekten hayatlarına dokunarak ve onların gücüne güç katacak projeler üretilmesi gerekir. Türkiye’de de bu tarz reklamların çoğalması dileğiyle..

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s